General blabla, Het dagelijks overleven

Vrolijk

Ik word vrolijk van

  • fietsen in de zon – zonder jas of trui
  • naar huis fietsen en kinderen achter een bal zien lopen op ons plein (autovrij, hoera!)
  • een terrasje doen en beslissen dat één cocktail geen kwaad kan
  • in slaap vallen op de zetel terwijl de wederhelft een boekje leest op diezelfde zetel (of PlayStation spelletjes speelt, er zijn opties)
  • mijn to do-lijstje korter zien worden
  • concrete dingen voor de trouw doen – hallo uitnodigingen!
  • aftellen tot ik in het zwembad lig
  • aftellen tot ik op vakantie ben en beseffen dat dat nog maar een uurtje duurt
  • sushi gaan halen als lunch
  • beseffen dat in een grootstad wonen zo ontzettend gemakkelijk is in termen van nabijheid der dingen
  • nieuwe lakens op het bed
  • een frisse douche
  • lekkere recepten – gemaakt of nog te maken
  • het after-effect van lopen
  • gelukkige mensen aan telefoon
  • mijn GSM die volloopt met afspreekberichtjes voor een BBQ op de nationale feestdag
  • het ik-heb-het-onder-controle-gevoel
  • een ijsje met extra slagroom

Ik vind het meestal niet moeilijk om dingen te vinden waar ik vrolijk van word, maar als de zon schijnt wordt het toch wel héél gemakkelijk om dat lijstje uit te breiden. Huzzah!

Dit lijstje werd opgemaakt op woensdag 20/7, ergens rond 17h. 

Standard

Leave a Reply

