Het dagelijks overleven, Trouw

De Trouw: update juli (en een beetje augustus)

Door een heerlijke vakantie met vrijwel geen internet is het er niet van gekomen, vorige week, maar nu dus wel: een update in de trouwvoorbereidingen.

  • De outfits: ik mag binnen twee weken voor de eerste keer gaan passen en huppel te pas en te onpas doorheen het ouderlijk huis op mijn nieuwe witte schoentjes. Mijn jongste zus heeft laten weten dat haar cadeau voor de trouw mijn oorbellen gaan zijn, dus de bling komt er ook aan. En kijk: ook de wederhelft begaf zich vorig weekend met zijn getuigen richting De Ceremonie, waar met veel plezier en nog meer enthousiasme de outfit voor de mannelijke suiteleden gekozen werd. Alleen voor zichzelf twijfelt hij nog: wil hij opvallen of héél hard opvallen? ’t Is toch een verlegen schaapje, die wederhelft.
  • Bloemen: door de keuze van de suite werd er bepaald dat een corsage voor de mannen niet nodig zal zijn. Prima, dat bespaart ons weer wat geld 😉
  • Mis: de diaken is langs geweest en wij zijn naarstig op zoek naar onze doopbewijzen. Ook de info over de mis en wat wij daar precies moeten in kiezen en delen werd doorgespeeld, waardoor we nu kunnen beginnen aan het misboekje en de muziekkeuze. Heb ik al gezegd dat dat een zwaar discussiepunt is? Vooral tussen de wederhelft en ik dan, want hij wil een concertmis en ik wil liefelijke muziek. Waar zit dat compromis?
  • Huwelijksreis: Kenia en Tanzanië werd afgekeurd door het Ministerie van Buitenlandse Zaken (en de portefeuille). Namibië zag er een tijdje behoorlijk interessant uit, maar ook daar zei de portefeuille door omstandigheden uiteindelijk njet. Nu ligt één week cruise in de Caraïben op tafel, samen met twee weken rondreizen in Florida en omstreken. Ik denk dat die van Jetair ons onderhand wat beugehoord en -gezien zijn. Oeps?
  • Gastenlijst: we zitten al verder. Hallelujah. Het loopt wél een beetje de spuigaten uit (ik vermoed dat de receptie op een kleine 400 man zal uitdraaien, het avondfeest zal rond 250 man liggen als iedereen komt – wat nooit het geval is, maar kom), maar ik wil op 1/9 de uitnodigingen buiten, dus moeten de lijsten af tegen eind week 33. Dat is eind volgende week, ja.
  • Uitnodigingen: ik ben grote fan van onze uitnodigingen. Oorspronkelijk gingen we voor de klassieke versie (één uitnodiging en al naargelang de gasten een faire part voor receptie of avondfeest daarbij gestoken), wat nog altijd veel charme heeft in mijn ogen. Het is echter financieel en organisatorisch aantrekkelijker om drie versies te maken: een algemene uitnodiging voor de ceremonie, een uitnodiging voor ceremonie en receptie en een uitnodiging voor ceremonie en avondfeest. Dat zorgt ervoor dat we rond €2,5 draaien per uitnodiging mét envelop en postzegel. Yes please!
  • Algemene heropstart: ik ben iedereen aan het wakker maken. Zaal, fotograaf, DJ, bloemist, kathedraal, drukker: iedereen heeft mij op één of andere manier gehoord de laatste dagen. Ik heb er écht zin in, valt het op?

 

Standard

2 thoughts on “De Trouw: update juli (en een beetje augustus)

    • Ja, wel, mijn ouders zijn blijkbaar van plan om iedereen van het werk en verre vrienden en dergelijke uit te nodigen voor de receptie. Ze doen maar, die mensen geven misschien nog iets en dat is maar gedurende 2 uur. Dat kan ik nog aan 😉

Leave a Reply

