Eten, Het dagelijks overleven, Iets specialer, Uncategorized, Weekmenu's

Hellofresh: het verdict

Na twee dozen (ééntje min of meer per ongeluk, want hoezo, je moet dat op tijd opzeggen?) kan ik zeggen dat ik wel wat getest heb.

Onze bemerkingen:

  • De wederhelft en ikzelf zijn grote fan van de nieuwe recepten. Verandering van spijs doet eten en stiekem heeft de wederhelft al minstens drie keer gevraagd naar die gewokte aardappeltjes.
  • De hoeveelheden zijn voor ons voldoende, waar ik in het begin wel mijn twijfels over had. De mannelijke helft van ons koppel eet namelijk vrij veel en dan nog liefst véél vlees en relatief weinig groentjes. Niet ideaal voor Hellofresh, inderdaad, maar hij heeft nog niet geklaagd. Ondertussen staat er nog wel een vegetarische lasagne op het menu, dus ik hou het ‘hij klaagt niet’-verhaal nog even af.
  • Het is gemakkelijk. Ik neem een receptje, de bijbehorende doos (lang leve ruimte in de ijskast) en begin gewoon te koken. Niet zoeken en wachten in de winkel, geen getwijfel over wat en hoe, geen geGoogle van vijfendertig verschillende receptjes. Tijdsbesparend dus!
  • Het is duur. Time is money, zeggen ze, en in dit geval klopt het misschien wel: wij betalen €43 voor 3 maaltijden voor 2 personen. Dat is €7 per persoon en ik kan echt wel goedkoper maaltijden op tafel zetten. Zijn ze even gevarieerd? Als ik mijn best zou doen vermoedelijk wel. Steek ik daar dan meer tijd in? Absoluut, want dan moet ik beginnen Googlen. Pro’s, contra’s.
  • Er is veel afval en ecologisch verantwoord lijkt het mij toch ook niet altijd. De groenten komen van over heel de wereld (jammer dat er geen box met seizoensgroenten te verkrijgen is), veel is apart verpakt en alles zit ook nog eens apart per maaltijd. Die maaltijden zitten ook nog eens in een grote kartonnen doos die je dan weer wél kan meegeven met de bezorger van de volgende doos. Goed concept, maar die zie je pas de week nadien, wat betekent dat die doos (die écht wel groot is) toch wat plaats opneemt in mijn bergkot.

Ga ik het blijven doen? Ja. De nieuwe recepten zijn te leuk om niet te blijven ontdekken. Ga ik het even frequent (lees: 2 dozen in 2 weken) doen? Absoluut niet. Ik ga het zo proberen te plannen dat ik de doos kan gebruiken tijdens een rustige week (nieuwe recepten testen duurt bij mij altijd langer dan gekende recepten maken) én dat ik toch niet te veel extra geld uitgeef aan Hellofresh. Maar: een geslaagd experiment!

Bijkomende info: de porties vlees in onze tweede box waren veel kleiner dan die in de eerste (180g voor 2 personen, ik vind dat weinig). 

Standard

3 thoughts on “Hellofresh: het verdict

    • Ik vind het ook vrij duur, maar door het af en toe te doen en niet wekelijks kan ik het voor mezelf wel goedpraten. Het feit dat ik voortdurend nieuwe recepten probeer, vind ik ook heel interessant! (de wederhelft trouwens ook, die vindt dat wel plezant)

  1. Pingback: Snufjes in mijn leven | Wonder-wanderland

Leave a Reply

