General blabla, Het dagelijks overleven

September: de agenda

Ik probeer er een gewoonte van te maken om de wederhelft op de hoogte te houden van geplande activiteiten (naar de kalender kijken voor privézaken blijkt moeilijk met momenten), maar het wordt toch vrij druk als ik het bekijk. Kijken jullie mee?

  • Voetbalwedstrijden: de wekelijkse wedstrijden van zaalvoetbal zijn weer begonnen. De wederhelft happy, ik wat minder want nu moet mijn was weer regelmatiger gebeuren 😉 Die wedstrijden betekenen ook dat, wanneer er thuis gespeeld wordt, één van de dames mee aanwezig moet zijn als neutrale partij. Geen probleem, ik zet mij daar met een boekje; de heren verliezen toch altijd.
  • Mijn doel is om volledig relaxed (of toch zo relaxed mogelijk) op 22/10 aanwezig te zijn. Ik heb dus al een massage, een volledige dag sauna en een manicure geboekt.
  • Yoga op het werk gaat nog steeds door, dus probeer ik donderdagmiddag mij in tig bochten te wringen samen met de collega’s. Namasté.
  • Mijn kleed is al gekocht, maar dat van mijn schoonzus nog niet. Mijn zussen en moeder hebben ook nog geen kleed, trouwens. We gaan dus voluit shoppen voor hen.
  • Het koor (zowel voor mij als voor de wederhelft) is ook weer gestart; maandagavonden zijn dus weer drukbezet.
  • Er werd ook een luxe-ontbijt gepland met de schoonzus en quasi-schoonmama, zonder mannen. Wordt plezant!
  • Ik krijg extra opleidingen op het werk en moet die nadien ook nog uitschrijven tot opleidingen die ik zelf kan geven.
  • Datzelfde werk organiseert nog een activiteit na de uren in de vorm van een fotozoektocht. Yes please!
  • We gaan eten samen met vrienden om nog eens bij te babbelen over dingen die niets met de trouw te maken hebben. Mag ook wel, want af en toe denk ik toch ‘wanneer is 22/10 hier?’. Dat is zowel in een brasserie als in een sterrenrestaurant, want wij zijn nog steeds grote aanhangers van de Restaurantweek.
  • Mijn vrijgezellenweekend komt er met rasse schreden aan en ik kan echt niet wachten. Er wordt niets gelost, maar ik kijk er ontzettend hard naar uit.
  • De droogkast van mijn grootouders gaat bij ons de rest van zijn dagen doorbrengen, maar moet hier dus ook nog geraken én op de eerste verdieping belanden. Iemand tips?
  • Bart Peeters geeft een try-out in Antwerpen van zijn nieuwe concertenreeks en ik heb kaarten bemachtigd. Hoera!
  • En: mijn tweede pasbeurt komt eraan. I cannot wait.

Uiteraard komt alle trouworganisatie hier nog mee tussen, net zoals wassen, strijken, koken en activiteiten die nu nog niet voorzien zijn maar dan plots opduiken. Het wordt een drukke maand, als ik het zo bekijk.

Standard

Leave a Reply

