General blabla, Trouw

De Trouw: update augustus

Minder dan twee maanden te gaan, maar het circus komt vrij vlot op gang. Dingen worden van het lijstje gestreept, andere worden erop gezet

  • Outfits: mijn eerste pasbeurt is gepasseerd en het was een groot succes. Conclusie: ik ben nog steeds stiepelstapelzot van het kleed, de schoenen zitten goed en -hoera!- ik ben niet bijgekomen sinds maart. Flink, flink. Ook de wederhelft heeft de knoop doorgehakt en besloten dat hij toch écht wil opvallen. ‘t Is goed, zolang hij niet in het wit afkomt 😉 Onze trouwringen hebben we ondertussen ook al: het helpt dat wij gigantisch klassiek zijn en dus geen speciallekes willen 😉
  • Bloemen: ik ben de bloemist weer binnengewandeld met de geüpdatete info die sinds een paar weken overal langskomt. Er wordt een nieuwe offerte gemaakt, zonder corsages maar mét bloemenboog zodat ik daar ook eens zicht op heb. En weet hoeveel dat de portefeuille lichter zou kunnen maken.
  • Mis: qua muziek zitten we halverwege. Beter dan gevreesd, nog niet helemaal waar ik op hoopte. De doopbewijzen moeten nog steeds gevonden worden, maar met een beetje chance heb ik dat van mij volgende week te pakken. De wederhelft heeft besloten dat hij eens gaat bellen, want dat er geen feedback komt. Ondertussen ben ik ook aan het rondvragen in de vriendenkring wie het zou zien zitten om iets voor te lezen. Het koor werd ondertussen ook gecontacteerd en repetitiemomenten afgesproken, hiphoi!
  • Huwelijksreis: en het is geboekt (min of meer)! Twee weken met de auto doorheen Florida (waaronder zeker één dag Disney World – watch me do a booty shake) en één week cruise in de Zuidelijke Caraïben, wat dat ook precies mag zijn. Twee weken actief zijn, één week relax. Ik vind het geweldig.
  • Gastenlijst: het mirakel is geschied: de gastenlijsten zijn opgesteld en we zitten voor het avondfeest aan krek 200 man, voor de receptie aan 281. Nog altijd veel, maar al veel overzichtelijker. Ademen gaat ineens ook een pak gemakkelijker sinds ik die aantallen ken, eerlijk gezegd.
  • Uitnodigingen: we hebben ze! Ik ben al drie dagen aan het squealen over de pracht en praal en gelukkig doet iedereen met mij mee 😉 De enveloppen zijn drie kwart geschreven, dus eind deze week gaan ze officieel de bus op. Zo blij mensen, zo blij, je hebt er geen idee van.
  • Haar en make-up: er werd een kapper gecontacteerd en momenteel ben ik naarstig op zoek naar een trial-datum. Ik heb namelijk nog geen exact idee van wat ik precies wil qua haar (valt het op dat ik dit al maanden zeg?) en ik wil eens wat dingen echt zien. En weten wat kan met mijn haar en wat niet, ook handig.
  • Vervoer: we hebben een viertal offertes gevraagd, maar een busje huren voor 16 à 20 man is blijkbaar vrij kostelijk. Er is dus nog niet helemaal beslist wat we daarmee gaan doen.
  • Algemene heropstart: de fotograaf liet weten dat het enige dat hij nodig had een overzicht van de dag was met uren erbij. Check. We zijn ook een draaiboek aan het samenstellen, met heel gedetailleerd wat we hoe, waar en wanneer gaan doen op de dag zelf, zodat alle kleine details (hoezo, wij moeten lunchen? Overleven wij dat niet op 4 hapjes of zo?) ook bekeken kunnen worden.
Standard

4 thoughts on “De Trouw: update augustus

  1. oppieh says:

    Je kan een doopbewijs vragen aan de kerk waar je gedoopt bent, of het bisdom. Die hebben normaalgezien registers. Ze hebben ook registers van Communie en Vormsel, wat je zonder doopsel niet mag hebben. En er bestaat een misdienaarregister. (als de pastoor die namen doorgaf) Dus je kan het sowieso op één of andere manier bewijzen, moest het nodig zijn.

  2. Bij ons vroeg de pastoor dat doopbewijs zelf op. We trouwden in Gent en ik ben daar ook gedoopt, maar bij mijn man was het ergens in West-Vlaanderen en dat was geen probleem, hij had enkel de datum en de parochie nodig. De huwelijksreis lijkt me geweldig, trouwens!

    • Ondertussen zat het gisteren in de brievenbus (vraag me niet hoe, want ik had echt keihard begrepen dat ik het letterlijk zelf moest gaan opvragen en ophalen), geadresseerd aan meneer Camille. Gelukkig was het documetn zelf wel voor een dochter en niet voor een zoon 😉

  3. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

