Cultuur, General blabla

Disney: de obsessie

Heb ik ooit al mijn liefde voor Disney bezongen op deze blog? Echt uitgebreid nog niet, denk ik. Ik maakte al wel allusies op weekendjes Disneyland, maar kom: hierbij mijn volledige beschrijving.

  • Ik ontving net mijn nieuwe Vans. In collaboratie met Disney, jawel. Ik ben nu dus enthousiast fan van deze schoenen, met dalmatiërs op.
  • Ik wacht op een nieuwe t-shirt die nog niet geleverd werd, ook van Disney. Met een schattige Winnie the Pooh op.
  • Er wachten nog twee posters met Mickey en Minnie op een plaats om opgehangen te worden in het nieuwe huis (decoratie en locatie is niet ons sterkste punt), een leuke prent van Pluto hangt al in onze slaapkamer.
  • Die slaapkamer wordt trouwens ook vaak opgefleurd met een donsovertrek met Mickey en Minnie op (dit was een cadeautje van de wederhelft).
  • Ik werd ten huwelijk gevraagd in Disneyland, in het eigenlijke Disneyhotel.
  • De wederhelft en ik hadden onze eerste serieuze discussie over de partituren van een Disney-mix die in zijn auto lagen.
  • Onze uitnodiging heeft een kleine Mickey-hoofdje ergens. ‘t Is subtiel, sommigen merken het op, maar ik moest en zou een Disney-vermelding hebben.
  • Onze huwelijksreis passeert trouwens langs Disney World, Orlando. Want dat konden we niet laten liggen.
  • Tripjes naar Disneyland zijn sinds een jaar of 4 beperkt tot maximum één tripje om de twee jaar. Er was een periode van meerdere bezoekjes per jaar, maar onze portefeuilles zagen dat niet meer zitten.
  • Mijn bakgerief heeft minstens 3 bakvormen in Disney-thema. En nog een hoop prullaria (die wel regelmatig gebruikt worden, moet gezegd!) die ook van Disney-makelij zijn. En het is misschien gemakkelijk voor mij om te zeggen, maar de Disney-merchandise is echt fatsoenlijke kwaliteit. Eerlijk.
  • Zoals hierboven al duidelijk werd is er ook al wat Disney in onze kledij geslopen. Die van ons, ja, want we hebben beiden pyjama’s van Disney, maar ook t-shirts en truien. De wederhelft loopt trouwens regelmatig rond met t-shirts van Star Wars en blij dat hij daarmee is.
  • Disneyfilms hebben we uiteraard ook in grote getallen, net zoals PlayStation-spelletjes (Mickey! Kingdom Hearts!), CDs en bordspelletjes.

Onze kinderen later gaan dus geen keuze krijgen: geen ‘To Disney or not to Disney’, maar ‘wat nog, buiten Disney?’. Ik kan daarmee leven, zonder enig probleem.

Ben ik hier alleen in, in die Disney-liefde? Zeg nee. Of anders: zeg nee en meld dat ook aan de andere mensen die naar Disneyland willen, dan kan ik alle attracties superveel doen 😉

Standard

4 thoughts on “Disney: de obsessie

  1. Ik ben opgegroeid met de Disney films (en kan nog steeds alle liedjes) en ga zelf ook graag naar Disneyland, maar daar blijft het bij. Al zou ik geen neen zeggen tegen een tripje naar Disney World in Orlando!

  2. Pingback: Vrijgezellenweekend | Wonder-wanderland

  3. Pingback: #projectblogboek 8: schrijf over een product/dienst/voorwerp dat voor jou onmisbaar is | Wonder-wanderland

  4. Pingback: #projectblogboek 12: Neem een dag lang foto’s van alles wat je doet en maak er een plog van | Wonder-wanderland

Leave a Reply

