Cultuur, Entertainment in het algemeen, General blabla, Het dagelijks overleven, L/literatuur, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval, Reizen, Trouw

Het najaar: de planning

September is al bijna halverwege (hoe? Hoe? Wie is er stiekem weken uit mijn kalender aan het halen? Geef maar toe, het zijn niet de kaboutertjes) en mijn agenda wordt dunner en dunner. Tijd om mijn goede voornemens voor dit najaar nog eens boven te halen.

  • Genieten van de organisatie van de trouw. De wederhelft houdt zich momenteel bezig met het vergelijken van vervoeropties, vrijdag wil ik de definitieve keuze gemaakt en vastgelegd hebben.
  • Genieten van het verplicht relaxen op voorhand. ‘t Is van de moetens, want ik heb al verschillende dingen geboekt (massages! Manicure! Testsessie haar!) en ik heb het echt nodig, merk ik aan mijn schouders. Staalhard zijn die momenteel, maar dat ligt ook deels aan de dood van mijn grootmoeder vermoed ik.
  • Bakken. Ik ben zo’n dessertfan, maar het is al sinds vorig jaar (echt waar, ik schrik er zelf van) dat ik nog eens écht iets heb gemaakt. OK, er zijn koekjes en cakes gepasseerd sindsdien, maar altijd dezelfde recepten en altijd de rap-rap versies. Ik wil dus deze herfst en winter nog eens proberen om nieuwe recepten te maken en het huis naar lekkere baksels te laten geuren.
  • Lopen. Ik was zo goed bezig in het voorjaar, maar sinds de zomer is dat volledig de dieperik ingekeild. Tot mijn grote spijt, maar de keuze tussen zetel en loopschoenen is echt geen keuze de laatste weken. In mijn omgeving begint iedereen nu plots terug te lopen, dus ik hoop van harte dat het aanstekelijk werkt en dat het binnenkort weer te hard kriebelt, zodat ik wel moet gaan lopen.
  • Films en series zien, met een warme thee of chocomelk. Boeken lezen in de zetel, met een dekentje over mij. Knus thuiszitten, met andere woorden. Spelletjes spelen, puzzelen, vooral niet te veel buitengaan.
  • Maar: ook helemaal genieten van de zon en het relaxgevoel op huwelijksreis! Nog 41 dagen en ik zit op een vliegtuig richting Mickey, zon en een grote boot. Hoera!
Standard

Leave a Reply

