General blabla, Het dagelijks overleven

Slaaproutine in drukke periodes

De aanloop naar D-day wordt korter en korter, waardoor mijn overtuiging om toch relaxed rond te lopen af en toe wat hulp kan gebruiken. Ik schakel dus regelmatig wat extra hulpmiddelen in 😉 Vooral nu het af en toe net iets frisser wordt (nog steeds warm genoeg, maar al haalbaarder) kan ik mij voluit smijten op badspulletjes. Dit is mijn receptje voor de ideale relax-avond:

  • mijn bad laten inlopen. Ik ben een badmens. Douches apprecieer ik ook, vooral aangezien ik ‘s morgens echt geen zin heb om een bad in te laten lopen, maar ik geniet toch meer van een bad. Vooral als ik net mijn voorraadje bij Lush ben gaan aanvullen en weer veel keuze heb. Aaah, Lush. Plaats waar mijn portemonnee spontaan zijn adem inhoudt.
  • mijn boek uitkiezen. Ik heb nog nooit (echt waar, nog nooit) een boek laten vallen in bad. Wanneer ik merk dat ik er geen zin in heb/te moe word/gewoon voel dat het mij niet boeit, leg ik het opzij. Works like a charm. Maar een half uur een boek lezen in een goed, dampend bad: ideaal. Ik zorg er wél voor dat eventuele bubbels onder controle worden gehouden, want anders moet ik mijn armen wel heel hoog houden om het boek te vrijwaren.
  • mijn gezicht soigneren. Na een bad met Lush (waarin zalige oliën zitten – heaven) is mijn lichaam volledig happy, maar mijn gezicht nog niet echt. Op die relatief zeldzame rustmomenten probeer ik er werk van te maken en reinig ik mijn gezicht. Met Nivea-producten, want daar ben ik niet bang van. Ooit, ooit ga ik mij eens laten vertellen wat ik zou moeten kopen en wat ik zou moeten doen, maar nu vind ik dat gewoon beangstigend. Zo lukt het ook.
  • mijn pyjama aandoen. Ook al is het maar 20h of 21h, na een bad wil ik mijn pyjama aandoen. En een zachte berentrui (vandaar dat het dus niet te warm mag zijn). En pantoffels. Stiekem ben ik gewoon een klein beetje aan het uitkijken naar herfst en winter, wanneer dit wat vaker kan en mag.
  • een tas thee/verse warme chocomel/koude chocomelk drinken. Opnieuw: hangt af van het weer, maar een paar weken geleden had ik zo veel nood aan relaxen dat ik tijdens de hittegolf een warme, verse chocomelk met banaan heb gemaakt. Het was nodig, echt waar.

Als ik dit allemaal doe of een combinatie van meerdere dingen, dan is de kans heel groot dat ik een pak gelukkiger in mijn bed lig dan anders. Ik vind dat wel belangrijk, eigenlijk.

Standard

Leave a Reply

