emoties, Het dagelijks overleven, Uncategorized

Liefde voor de herfst

Ik doe volop van hartje herfst. Niet alleen omdat mijn trouwdag nu plots wel héél dichtbij komt (minder dan een maand!), maar ook omdat ik de herfst zo gezellig vind. Mijn slaaproutine is ideaal voor deze periode (en nog meer tijdens de winter natuurlijk), maar ook mijn kookkunsten zijn meer geschikt voor kouder weer. Oeps?

Ik kijk uit naar veel ovenschotels, lekkere sausjes, baksels links. Naar verse chocomelk met echte chocolade, veel theetjes en in de zetel wegkruipen onder een dekentje. Nieuwe boeken, puzzels maken, plannen voor het komende jaar uitwerken. Kerstcadeautjes beginnen verzamelen, de ideale plek voor de kerstboom op voorhand uitzoeken, kerstkaarten uitzoeken. Een nieuwe agenda aanschaffen voor het nieuwe jaar.

Ja, ik ben heel traditioneel. Nostalgisch. Ik kan midden in de zomer plots verlangen naar het gevoel van een lekker warme trui of nood hebben aan die warme chocomelk, ook al is het buiten 30 graden. Ik heb zoveel leuke herinneringen aan kampvuren met dekentjes, wandelingen doorheen bossen en weiden, kastanjes rapen en pannenkoeken maken en nog zoveel meer leuks. Ik hartje herfst, jawel.

De kerstmuziek? Die gaat trouwens aan vanaf 1/11. Dit jaar wat later, want dan zitten wij in Florida en de Caraïben en dat is er net over. Net.

Standard

Leave a Reply

