emoties, Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval, Trouw

De Trouw: update september

Nog 22 dagen en ik sta nu te wachten tot ik de kathedraal binnen mag om officieel mevrouw H te worden. Allez, dat ben ik nu al, maar écht getrouwd ga ik mij dan pas voelen.  Zotjes.

  • Outfits: deze namiddag heb ik mijn tweede en (hopelijk) laatste pasbeurt. Echt waar, straks krijg ik waarschijnlijk mijn kleed mee. Hoe echt wordt dit? De wederhelft gaat morgen samen met mij, zijn zus en tante schoenen gaan kiezen, dus dan is die ook klaar. En heel de suite heeft (voorzover ik weet) nu hun outfits: bloed, zweet en tranen (en mijn vader die besloten heeft dat iedereen nu op dieet moet om nog in die kleren te kunnen tegen 22/10), maar het is gelukt. Hallelujah.
  • Bloemen: onze bestelling voor de bloemen ligt vast. De wederhelft moet nog eens passeren om mijn boeket te gaan afwerken, maar voor de rest weet de bloemist hoe en wat. Ook de bloemen voor de zaal zijn zowat klaar qua concept, mits mijn akkoord volgende week over het proefstukje. Komt allemaal in orde, al zeg ik het zelf.
  • Mis: het grootste strukelblok dat nog moet geëffend worden. De muziek is gekozen, de repetities voor het koor liggen vast (mét locaties maar zonder iemand die de eerste repetitie in goede banen leidt, dus ik ben nog zoekende), maar het misboekje is nog onbestaande en lezers hebben we nog niet allemaal.
  • Huwelijksreis: betaald (niet zo’n grote au als ik had gedacht, maar toch au) en ik ben al helemaal klaar om dat vliegtuig in te klauteren. Nog ESTA’s aanvragen voor ons en de kredietkaarten laten deblokkeren voor de USA, maar dat is een werk van een half uurtje. Ah, zon, zee, Disney World.
  • Gastenlijst: de antwoorden komen gestaag binnen ( op het moment van schrijven mis ik nog 50 antwoorden voor het avondfeest en nog 160 antwoorden voor de receptie). Vanaf dit weekend beginnen we actief mensen te contacteren met de vraag om antwoord 😉
  • Zaal en tafelschikking: de zaal werkt geweldig goed mee en is fantastisch flexibel: totaal geen stress daarover. Tafelschikking gaan we binnen twee weken tackelen. Eerlijk? Daar heb ik wél stress over.
  • Haar en make-up: zaterdag 8/10 komt ‘s avonds de kapster langs, samen met de geweldige make-up artieste die ik daarvoor gevraagd heb. Spannend, want dan zie ik het dus zoals het gaat zijn op W-Day.
  • Vervoer: gekozen! Een busje! Pak stress van mijn schouders die plots *fwoep* weg is!
  • Varia: de fotograaf en DJ kregen de planning van de dag die op hen betrekking heeft door, ik ben tijdens momenten dat ik niet écht wil nadenken openingsdansen aan het googlen, ik koop bellenblaasspulletjes aan om te kunnen gebruiken op W-Day en vraag me af wat ik nog allemaal aan het vergeten ben. Draaiboek wordt verder uitgeschreven, mijn vrijgezellenweekend is (helaas) gepasseerd en dat van de wederhelft is er binnen twee weken en ik heb heel af en toe een paniekaanvalletje omdat het gewoon minder dan een maand is. Iek.
Standard

Leave a Reply

