Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval, Trouw

De Trouw: W-day – 3 weken

Deze week:

  • realiseerde ik mij dat we in oktober trouwen. In de kathedraal. Waar ik het sowieso al frisjes heb, eender welke periode van het jaar. En laten we even melden dat ik nog géén truitje/jasje/bontje voorzien heb. I feel a shopping spree coming up.
  • delegeerde ik richting mama. Dinsdagavond, na het wijnproeven, waren we wat dingen aan het overlopen, waarop mijn hoofd begon te spinnen als een tol. Resultaat: ik heb wat dingen naar mijn mama geduwd, waaronder de naamkaartjes (heb ik al gezegd dat ze kalligrafie heeft gevolgd een aantal jaar geleden?) en de menukaart op het avondfeest. Jongens, wat een genot was dat.
  • wordt er nog eens samengezeten met onze ceremoniemeester. Ik besefte dat ik die eigenlijk ook nog méér kan inzetten dan ik had bedacht. Dat delegeren, dat is nog wat leren precies. En wennen.
  • schrapte ik het idee van een gastenboek en ben ik enthousiast aan het knoeien met verschillende programma’s om een soort postkaartjes te fabriceren waarop gasten tips, tricks and memories kunnen achterlaten. Veel leuker, plus: ik hoop dat we dat gemakkelijker gaan vastpakken en herbekijken dan een gastenboek.
  • kregen DJ en fotograaf een verdere, gedetailleerdere roadbook met alle nodige contactinfo.
  • werden wat kleinere details uitgeklaard met de zaal. Heldere communicatie, ik ben grote fan.
  • ging ik kijken wat de bloemist voorzien had om op onze tafels te zetten. Hartjes, kindertjes, hartjes. In mijn ogen dan, niet in de bloemstukjes.
  • leerde ik zelf ook helderder communiceren met mijn ouders. Dat heeft toch 27 jaar en een aanloop naar een trouwfeest nodig gehad, precies.
  • kreeg het misboekje langzaamaan vorm. Ik kreeg ook de naam, locatie en telefoonnummer van een goed copy center door van vrienden die in augustus trouwden, zodat ik daar misboekjes en dat geniale idee met kaartjes kan laten uitwerken. Heb ik al gezegd dat schrijfgerief en papierwerk mijn ding is?
  • werden ESTA’s aangevraagd en vroeg ik de deblokkering van mijn bank- en kredietkaarten voor de USA aan. Die van de wederhelft moet ik nog eens vastkrijgen, zodat ik daar hetzelfde voor kan doen 😉
  • bleef het draaiboek wat links liggen. Met wat geluk wordt dat vanavond ruimschoots ingehaald wanneer onze ceremoniemeester ons wijst op dingen die we vergeten zijn 😉
Standard

One thought on “De Trouw: W-day – 3 weken

  1. Goed idee van die kaartjes! Wij zijn zelf gewoon kleine kaartjes gaan ronddelen met de vraag daarop hun wensen te schrijven en meteen ook te gokken op wat de openingsdans zou zijn. Hilariteit gegarandeerd! Zo kom je ook meteen aan alle tafels zonder dat het geforceerd aanvoelt.

Leave a Reply

