Reizen, Uncategorized

Vrijgezellenweekend

Allereerst: sorry iedereen, maar mijn getuigen zijn toch écht wel de beste getuigen ever. Dat dat even uit de weg is 😉

Ten tweede: ik werd meegenomen naar Berlijn. Van vrijdagavond tot zondagmiddag was ik weg en ik vond ieder moment geweldig. Echt waar. Al zijn de getuigen en andere entertainers niet zo happy dat ik niet zat was… Tsja, een vrij weinig voorkomend feit natuurlijk, plus: in de laatste stop zaterdag vond ik de drank niet echt geweldig. Sorry!

Na een rit met broer als chauffeur en mijn gevolgtrekking dat de auto dus ergens zou achtergelaten worden als hij er niet zou zijn, dacht ik inderdaad aan het buitenland. Of toch een alternatief vervoermiddel, aangezien de auto geen optie was. Een blinddoek en vele snoepjes later (mijn zusjes kennen mij) deed ik dan toch mijn ogen open in Zaventem. Maar naar waar?

Eerlijk: ik heb heroïsche pogingen ondernomen om pas zo laat mogelijk iets te weten over mijn bestemming (ik vond het wel leuk, dat verrassingseffect), maar mijn medereizigers werkten niet mee, waardoor ik na 20 minuten al wist dat we richting Duitsland gingen. Een kleine twee uur vertraging en quiz-over-de-wederhelft (waar ik beschamend weinig onmiddellijk juist op had. Ieder antwoord was ‘ah ja’, maar quasi geen ‘score!’. Oeps?) later zaten we in de lucht richting Berlijn. Na een hilarische taxirit (we konden gelukkig wel met 8 in één busje, dat maakte het net iets gezelliger) kwamen we bij ons hotel aan waar we snel-snel ons verdeelden in kamers van vier om dan te crashen in een stapelbed.

De volgende ochtend kreeg ik een Minnie Mouse-outfit (serieus?) , zagen we dat het schitterend weer was en begaven we ons op fietsjes doorheen Berlijn. Ik kreeg in totaal 7 opdrachtjes (één per vriendin), sleurde een onschuldig ei langs iedere stop, zong ‘Let it go’ voor groot publiek én kreeg van zeven vreemde mannen een kus. En dat was dan nog maar een kleine greep uit het arsenaal; ik vond het ronduit geweldig. Berlijn was trouwens ook in een geweldige bui: het was blijkbaar marathonweekend, waardoor er rond de Brandenburger Tor véél eet- en drinkkraampjes stonden. Don’t mind if we do!

‘s Avonds werd ik tot bij een vrij louche uitziende bar getroond, die blijkbaar een karaoke bleek te zijn. Laten we zeggen dat mijn stem die avond toch niet helemaal meer op punt was. Maar dus niet veel gedronken, want de gin tonics die daar te krijgen waren, waren toch niet helemaal naar mijn meug, tot spijt van de medereizigers. Op zich niet zo erg, want na een korte nacht zaten we terug in de luchthaven, met deze keer een vertraging van drie uur. Net iets te veel van het goede, maar we geraakten uiteindelijk -oef- toch in Brussel zonder een auto te moeten huren. En ik? Ik sliep die zondag 12 uur. ‘t Was precies nodig 😉

PS: ondertussen zitten we op W-day – 11 dagen. Aaah. 

 

Standard

2 thoughts on “Vrijgezellenweekend

  1. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

