Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval, Trouw

De Trouw: W-day – 1 week

Nog 4 dagen en dan is het zover: een wit kleed, een mooie kathedraal en een fantastisch feest. En happily ever after voor ons natuurlijk 😉 Maar tot die dag is het nog even alle hens aan dek om, gecombineerd met hobbies en activiteiten en -ohja- werk,  alles klaar te krijgen.

Mijn to do-lijstjes deze week:

  • Tafelschikking. Bloed, zweet en veel discussies, maar het is gelukt: de tafelschikking is klaar. ‘t Is te zeggen: de mensen zijn per tafel verdeeld. Wie waar zit? Nog meer gevloek en een plan. Yes.
  • Tafelnamen. Om in Disney-thema te blijven gaan we voor Disney-duo’s. Ik heb me beziggehouden met leuke prentjes vinden (zowel voor tafelversiering als voor de kaartjes waar de mensen hun tafel zien)
  • Snoepjes voor de kids. Besteld! Vrijdag mag ik ze gaan ophalen. Ik heb er 30 besteld, meer dan genoeg voor de verwachte kinderen zodat wij volwassenen ook nog zakjes hebben klaarliggen bij hoge nood 😉
  • Afspraak met de diaken. Werd vastgelegd, volgende dinsdag zitten we een laatste keer samen voor de doorloop van misboekje en mis in het algemeen. En voor de ondertrouw, dat ook. We hebben onze ceremoniemeester ook mee uitgenodigd (na de ondertrouw), zodat die kan zien wat wanneer waar moet staan/aanwezig zijn. Ah, andere mensen die kunnen stressen. I love it. (update: we zijn gisteren langsgeweest en het misboekje werd goedgekeurd en we zijn nu officieel in ondertrouw. Zotjes.)
  • Plan B voor de foto’s. Bij slecht weer zullen foto’s in de tuin van het Rubenshuis niet het beste idee zijn. We hebben het akkoord van de Bourla om daar foto’s te gaan nemen (tegen betaling, lap), maar ik hoop van harte dat het prachtig weer wordt en we gewoon buiten foto’s kunnen trekken. Leuker en goedkoper.
  • Parkeerbewijs voor het busje van de suite. Dat kwam net binnen via de mail, waarvoor hoera, want dat was al een blog op zich, dat parkeerbewijs.
  • Trouwkaars. Ik vond één adres terug in het Antwerpse waar we ze konden vinden, we zijn er naartoe gefietst op zaterdag en buitengestapt met een giga-kaars. Met een giga-prijs, dat ook, maar de nonnetjes moeten ook kunnen leven zeker?
  • Gastenboek/kaartjes. Ik heb 4 mogelijke kaartjes, 3 met een specifieke vraag en 1 neutraal kaartje met enkel de header ‘F ♥ C’ die alleen nog in één bestand moeten geplaatst worden zodat die afgedrukt kunnen worden. Het enige wat ik nog mis, is een leuke manier om die bij elkaar te houden de avond zelf (ik plan om er nadien boekjes van te laten maken, maar dat zijn ideeën voor later). Een doos? Een zak? No clue.
  • Bloemen. Het definitieve aantal tafels werd vastgelegd en doorgestuurd naar de bloemist, dus nu is er al helemaal no way back. Niet dat die er nog was, maar het gaat om het gedacht.
  • Draaiboek. Dat werd verder uitgeschreven en begint er zowaar professioneel uit te zien. Ik ga dat allemaal met veel liefde bewaren, want jongens, ik heb daar tijd ingestoken. En mijn zussen/broer gaan er misschien nog iets mee kunnen doen, later.
  • Kapper en make-up: mijn haar is getest! En al was mijn idee niet slecht (wat ik al een half mirakel vond), dat van de kapper was nog beter. Make-up was een kleine bummer omdat mijn ouders niet zo enthousiast waren als verwacht. De zussen hebben mijn make-up uiteindelijk niet gezien, dus ik sleep mijn jongste zus mee wanneer mijn make-up gedaan wordt en vraag haar ‘stop’ te zeggen als het niet goed blijkt te zijn. Delegeren, delegeren, ooit zal ik het leren.

Ik ben echt nog een duizendtal kleine dingen vergeten, maar het gaat nog steeds zijn gangetje. Eerlijk? Ik zie het wel zitten, dat trouwen.

 

Standard

Leave a Reply

