Reizen, Trouw

De Huwelijksreis

Zoals lezers van de blog weten, heeft onze huwelijksreis wel wat voeten in de aarde gehad. Wat zeg ik: het was zowat het enige punt waar ik stress over kende. De combinatie wat-willen-we en -hoeveel-willen-we-uitgeven bleek moeilijker dan verwacht. Uiteindelijk, na lange omzwervingen langs Afrika, Nieuw-Zeeland en een klein flirt met Azië en Europa kwamen we terecht bij een andere liefde: Amerika. We kozen voor een rondreis door Florida van twee weken en besloten die af te sluiten met een cruise door de Caraïben. Zeg nu zelf, een huwelijksreis doe je maar één keer 😉

Het werd dus met de auto rondrijden in Florida en relaxen in de Caraïben, maar ik zou mezelf niet zijn mocht ik de avond voor de reis niet een aantal dingen opmerken:

  1. We waren nog nooit drie weken samen op vakantie geweest, gewoon met ons tweetjes. Nog nooit. Zelfs twee weken was nog niet voorgevallen. We wonen dan al wel samen sinds 2012 en hebben al vakanties van een week samen gehad, maar langer: nope.
  2. Onze inpakstrategie is heel verschillend. Ik pak dingen waarvan ik hoop dat ik op het einde van de reis alles heb aangehad (ter info: deze reis is dat gelukt! Hoera!), de wederhelft pakt voor alle mogelijke noodscenario’s. Hierdoor had hij een regenjas mee (ik niet, want ik ging ervan uit dat het niet ging regenen of toch minstens warm genoeg ging zijn om niet al te lastig te zijn), een kostuum (ik lach er niet mee) en vijf kilo meer bagage dan ik.
  3. Onze ijskast was toch niet zo leeg als ik had gedacht.

Dat laatste puntje loste ik op door de buren voedselpakketjes te geven (“hier, nog een komkommer!”), punt twee werd nog uitgebreider (we kwamen met een stuk handbagage extra naar huis, oeps) en punt één bleek uiteindelijk geen enkel probleem te zijn: er waren enkele discussies, maar niet meer of erger dan gewoonlijk 😉

We hebben uiteindelijk heel hard genoten van de palmbomen (zowel in Florida als in de Caraïben te vinden) en de oneindige zon, hakten knopen door over uitstappen en prioriteiten en besloten dat het leven als getrouwd koppel tijdens een huwelijksreis toch écht wel de moeite was. Doordat we eerst twee weken zelf het tempo konden aangeven (en konden beslissen hoe lang we ergens bleven en of we toch niet nog een beetje konden foefelen met vertrekuren) zijn die eerste twee weken voorbij gevlogen. Door nadien terug een vliegtuig op te stappen naar nog meer relaxen (en het idee dat we naar Puerto Rico gingen was ook een grote bonus) kregen we het gevoel dat we een vakantie binnen een vakantie hadden. Ideaal!

Wij zijn meer het type om zelf rond te trekken en veel te bezoeken, maar we kunnen met trots zeggen dat we het relaxen op een cruiseschip bij deze ook volledig onder de knie hebben. Pas op: we hebben veel bezocht tijdens die week. We hadden de mogelijkheid om voordien al onze uitstappen vast te leggen (walvis- en dolfijnensafari! Fietsen in St. Croix! Zwemmen met dolfijnen!) en hebben ter plaatse ook nog veel taxi/gidstoertjes gezocht. Maar wat een zaligheid was het om tegen 17h weer de boot op te stappen, na een dag waarin je veel foto’s getrokken had, gewandeld en gekeken, om dan als grootste vraag te hebben: whirlpool of toch eerst zwembad? En welk restaurant kiezen we uit vanavond? We zijn fan, ja. Tot onze eigen grote verbazing.

Onze tour:

Fort Lauderdale – Titusville (Kennedy Space Center) – Orlando (Seaworld – Universal Studios (nadruk op Harry Potter) – Disney World) – Sarasota (Siesta Key) – Naples (Everglades) – Miami – Puerto Rico – St. Croix – Martinique – Dominica – St. Kitts – St. Thomas (St. Johns)

Veel gezien, veel gegeten, veel gelachen en verwonderd rondgekeken. En genoten van de zon. Hmmmmm. Vakantie in oktober en november waarin je dagelijks in short en t-shirt rondloopt, dat is toch een gemak.

Standard

2 thoughts on “De Huwelijksreis

  1. Ah, wat een zalig verslag! Ik krijg er direct terug reiskriebels van. Zo lang samen op vakantie gaan kan inderdaad een test zijn, maar blijkbaar hebben jullie deze met glans doorstaan :-)!

  2. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

