Het dagelijks overleven, Sport

Yoga

Bij gebrek aan beter (mijn motivatie om terug te beginnen lopen is niet bestaande, wat ik niet goed begrijp, maar kom) en aangezien ik graag toch iets van beweging doe én omdat het werk het aanbiedt: yoga. Een zaal van met momenten 15 vrouwen en één dappere man die downward dog, hoge plank en God weet welke andere posities uitvoeren, want het enthousiasme voor yoga is groot. Het samenhorigheidsgevoel trouwens ook, want niets leuker dan nadien nog wat puffen en blazen over deze en gene positie die toch niet helemaal liep zoals verwacht.

Ik doe wel graag yoga, wanneer ik eraan denk om te gaan. In een ver verleden heb ik als bakvis samen met een medebakvis ook een jaar yoga gevolgd in ons sportcentrum, maar dat was precies nog net iets meer het ohm- en zengevoel dan deze versie. Er zijn ook zoveel verschillen, maar vraag me alsjeblieft niet welke die van ons is. Een combinatie van zen en zweten, denk ik. Het favoriete moment is -voor mij- het starten en eindigen met even liggen en focussen op mijn ademhaling. Als dat iets langer zou duren zou ik een fantastisch dutje kunnen doen, bedenk ik me regelmatig.

Ik weet niet of het veel effect heeft. Mijn buikvet wordt er in ieder geval niet minder van (maar dat kan ook liggen aan de Kinderchocolade die deze week aanwezig was op het werk) en iedere keer zit ik toch met bibberende spieren en een wankel evenwicht te vloeken en mij af te vragen hoe lang ik die positie nog moet aanhouden. Wat ik wél weet is dat het plezant is om samen met collega’s af te zien (ik kan wat sadomasochistisch zijn met momenten, het schijnt) en dat iets van beweging beter is dan geen beweging. Die yoga, dat wordt een blijvertje denk ik.

Standard

Leave a Reply

