Cultuur, emoties, Film, Het dagelijks overleven, L/literatuur, Series, TV

As we speak

  • Bezig met:

Werken. Zo voelt het soms toch: werken, vergaderen, nieuwe projecten erbij nemen en binnenkort mijn allereerste eigen training geven. Ondertussen ben ik ook weer volop bezig met organiseren: na het project De Trouw heb ik ongelooflijk veel zin (en precies ook wat meer tijd) om onze vrienden wat vaker te zien. Staan gepland: spelletjesavonden, etentjes, weekends in 2017 en een eindejaarsfeestje.

  • Genieten van:

Relaxtijd. Hierboven lijkt het vrij druk (wat het ook wel is), maar als ik nu relaxtijd over heb kan ik mij zonder enig schuldgevoel in de zetel ploffen met een boek. Of twee. En de afstandsbediening van de TV naast mij, zodat ik onze digibox weer wat leger krijg (meer daarover lager in de blog). En vooral: geen schuldgevoel omdat ik niet bezig ben met De Trouw. Want die is gewoon al gepasseerd. Verder ook : genieten van herfsteten. Ovenschotels, cakes, chocomelk (zie een komende blog met héél veel details).

  • Eten:

Ja, dat herfsteten he. Daar horen trouwens ook mandarijntjes bij die ik met veel plezier binnensmikkel en mijn onlangs ontdekte liefde voor het Toontje van bakker Goossens. Herelief, wat een fantastisch brood. Hmmmmmmm. Binnenkort trouwens een bezoekje aan Ardent en Hertog Jan, dus mijn verwachtingen staan hooggespannen.

  • Aangename verrassing:

Dit gaat ongelooflijk egoïstisch en verwaand en materialistisch klinken, maar er zijn nog steeds mensen die geld storten voor onze trouw. Een maand na datum, jawel. En eerlijk: onze bankrekening heeft er in geen tijden meer zo gezond uitgezien. Ik noem dat een héél aangename verrassing.

  • Werkpuntje:

Kuisen. Opkuisen. Rommel wegdoen. Ik reken daar ook de strijk en was onder, want dat loopt de spuigaten uit. Een combinatie van drie weken vakantie en twee lakenchanges¸ maar niet-zo-stiekem word ik er een klein beetje misselijk van. Aaah. Nog een machine of twee en ik ben er hopelijk door. Het probleem: dat blijft terugkomen. Je zou bijna verlangen naar wegwerpkledij.

  • Lezen:

Veel Nora Roberts, All the light we cannot see van Anthony Doerr (grote liefde voor dit boek), Me before you van Jojo Moyes (op het vliegtuig naar Amerika gelezen, misschien een beetje geweend. Misschien.), Dan Brown, Fifty Shades of Grey (don’t judge, ik zat op een cruise), Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide van JK Rowling (voor mijn guilty Harry Potter pleasure), Jill Mansell, Imogen Edwards-Jones. Veel, maar niet veel substantieel literair. Ik vind dat niet erg.

  • Kijken naar:

Het goeie leven. En het is verdorie net gedaan. Pink Ambition, en dat is ook net gedaan. Leuke films, oude afleveringen van Top Gear, nieuwere afleveringen van The Big Bang Theory.

  • Uitkijken naar:

Letterlijk uitkijken naar Het huis (nieuwe afleveringen!), Beauty and the Beast (nog 4 maanden. Snif), een nieuw boek van Nora Roberts dat begin december verschijnt. Minder letterlijk: de feestdagen. En sneeuw, die mag van mij ook terug beginnen komen.

Standard

One thought on “As we speak

Leave a Reply

