General blabla, Trouw

De Trouw: let’s talk about it

Een maand geleden zijn we getrouwd. OK, daar zitten drie weken vakantie tussen, maar toch: wij zijn al een maand getrouwd. Time flies when you’re having fun! Voor ons als koppel heeft het -buiten de obligate ‘we zijn getrouwd!’-berichtjes die we elkaar op reis en nu nog regelmatig sturen- niet veel veranderd. Hoewel: over bepaalde onderwerpen (zoals daar onder andere zijn: kinderen, carrière-vooruitzichten) hebben we de laatste weken wel meer en intensiever gesproken dan voordien. Knopen doorhakken, weetjewel.

Het hele hoofdstuk is echter nog niet afgesloten: mijn ouders zijn momenteel de verdeelsleutel concreet aan het toepassen op de totale rekening van dat geweldige feest, de foto’s werden net digitaal aan ons bezorgd, ik ben aan het spelen met kerst/bedankingskaartjes en langzaamaan maar zeker komt ook de vraag: en hoe zit dat met kinderen? Ik denk dan: voer voor een andere blog 😉

Een maand na De Trouw (sorry, de hoofdletters blijven: ik vond het fantastisch) aan denk- en beleeftijd zorgt er wel voor dat je met wat afstand kan kijken naar die dag. Mijn bedenkingen:

  • Ceremoniemeesters: als je niet één van je vrienden (waarvan je weet dat ze op alles voorzien zullen zijn én die zonder enig probleem heel de dag vrijmaken om alles mee te beleven) kan hebben, ga dan voor een professionele ceremoniemeester. Ja, dat kost geld, maar als ik verhalen hoor van andere koppels die géén ceremoniemeester hadden denk ik: hadden we die van ons niet gehad, ik had er geld voor uitgegeven. Ik zou er over hebben moeten nadenken, maar het gemak was zo groot en de beleving van de dag zoveel comfortabeler op deze manier dat het mij echt wel wat geld waard zou geweest zijn.
  • Fotografen: kies er één waarmee je goed overeenkomt. Ja, die is er maar voor één dag. Maar die is er (in ons geval toch) wel de hele dag bij, staat soms bijna op je gezicht te trekken, geeft suggesties voor foto’s en om dat allemaal goed te laten verlopen moet je als koppel wel op je gemak zijn. Zorg er dus voor dat die klik langs beide kanten (of zelfs driedubbele kanten) goed zit: langs die van de bruid, die van de bruidegom en die van de fotograaf. Wij zijn héél tevreden van die van ons en de nawerking (opvolging van mails, informatie delen, uiteindelijke foto’s en levering hiervan) is geniaal.
  • Zaal: omdat ik het niet zag zitten alles zelf aan te kleden (ik zou dat met veel plezier doen, maar dan had ik twee jaar voorbereidingstijd nodig, een magazijn om alles in afwachting van de trouw te stallen en nog een pak meer geduld) heb ik volledig op de zaal vertrouwd. Zaligheid, want: een perfecte organisatie, voortdurende aftoetsing met mezelf in aanloop naar De Trouw en met de ceremoniemeester op de dag zelf en een vlekkeloos verloop van de avond (we stonden rond 23h op de dansvloer. Ideaal!).
  • Mijn stad: sinds De Trouw is Antwerpen écht wel volledig mijn stad geworden. Wanneer ik nu door het centrum wandel, begin ik spontaan te glimlachen bij de leuke herinneringen aan onze twee trouwdagen (zowel februari als oktober). Ook geweldig: vorige zondag zaten we voor de eerste keer sinds De Trouw in de kathedraal en mijn band met dat gebouw en dat instituut is nu wel duizend keer feller geworden. Ik *hartje* kathedraal. Leuke bijkomstigheid: ik kijk iedere dag vanachter mijn bureau op de kathedraal. Happiness.

Ik ben nog vijfhonderd dingen en bedenkingen en slimme ideeën vergeten, maar hier ben ik toch al tevreden van als lijstje. Het was fantastisch. Wij plannen ons vijfjarig jubileum al, eigenlijk. Nog eens zo’n feestje!

Verdere info over hoe ik het heb aangepakt: alles met De Trouw in de titel is uiteraard gelinkt aan dit onderwerp 😉 

Standard

One thought on “De Trouw: let’s talk about it

  1. Zo’n gebeurtenis blijft nog even nazinderen hé, in heel positieve zin dan. Wat je zegt over de fotograaf is zeer juist, als het niet volledig klikt, doe het niet! Neem je tijd voor de volgende stap(pen), jullie hebben nog een heel leven samen 🙂 !

Leave a Reply

