emoties, Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval

Tijd maken

Het is hier wat rustiger. Ideeën te over, maar geen tijd. Die lijn trekt zich een beetje door naar de volgende weken, met een voorlopig hoogtepunt in maart waar alle weekends ondertussen al volgeboekt zijn. Au. Leuke dingen, geen discussie over, maar wel opnieuw: geen tijd.

Ik kan genieten van een vrije avond. Mijn to do-lijstje checken (want zo ben ik dan weer wel), kleine dingen afvinken of grote dingen beginnen bekijken (hallo bedankings- en kerstkaartjes), kijken wat er op de digibox staat, films (her)bekijken met de wederhelft (Finding Dory! Gelachen en geweend!), mijn strijkmomentje van de week (still going strong, mijn strijk is nog nooit zo onder controle geweest als nu), …

Een vrije dag is zo mogelijk nog geweldiger. Een dutje inplannen, rondkuieren op zoek naar inspiratie voor eten, genieten van thuis zijn. Het is dus momenteel niet echt een optie, maar ik heb de agenda erbij genomen voor 2017 en weer weekends geblokkeerd. ‘Onze’ weekends, die ik zoveel als mogelijk probeer vrij te houden of maximum een etentje hier en daar inboek.

Misschien moet ik voor het bloggen, zoals ik nu thuis probeer (onder andere met dat strijkmomentje en een ik-moet-mijn-huid-beginnen-soigneren ingeving), bepaalde momenten gewoon inboeken. Minder spontaan, maar meer op voorhand. Ik blijf wel koppig vasthouden aan het relax-plan dat ik tijdens de voorbereidingen van De Trouw vooropgesteld had: gisteren nog ging ik langs voor een gelaatsbehandeling. Zaligheid ten top.

Hoe gaan jullie om met drukke agenda’s en prioriteiten stellen?

Standard

One thought on “Tijd maken

  1. Ik hou ook tijd vrij in het weekend voor onszelf en om te rusten. Voor het bloggen heb ik geen schema, ik schrijf als ik inspiratie heb en omdat ik dan vaak veel op korte tijd schrijf, zet ik sommige berichten dan in mijn concepten en publiceer ik pas later.

Leave a Reply

