Cultuur, Film, Het dagelijks overleven, tips

Films: wat ik onlangs zag en nog wil zien

Wij wonen op een klein kwartiertje fietsen van de UGC (of de Gaumont, zoals de wederhelft koppig blijft zeggen). Vaak gaan we niet naar de cinema, maar een liefde voor films zit er wel in. Onlangs kocht ik een 5-beurtenkaartje (want da’s goedkoper, hoera!), in anticipatie van de nieuwste Star Wars film. Wat heb ik onlangs gezien van nieuwe films en welke staan nog op mijn shortlist?

Gezien:

  • Rogue One: A Star Wars Story. Zo gauw dat er gefluisterd werd dat er nieuwe Star Wars films gingen uitkomen, warden verwachte data genoteerd in het brein van de wederhelft. Wij gingen dus, vergezeld door een dosis popcorn die duidelijk niet genoeg was voor ons twee (zo bleek een half uur later), languit zitten in de cinema voor dat meesterwerk. Hmm. Een écht meesterwerk zou ik het niet noemen (maar eerlijk: wat als meesterwerk wordt gezien door critici is meestal mijn smaak niet), maar het was wel leuk entertainment. Het eerste half uur, drie kwartier viel een beetje tegen, maar nadien (de film duurt 2h en 15 minuten) was ik wel écht mee. Uiteraard heb ik bij het einde bijna een traantje moeten laten, maar ik ween bij zowat alle films. Wij vonden hem in ieder geval leuk!
  • Finding Dory: hier hebben we wat valsgespeeld. We zagen hem niet in de cinema, maar kochten hem direct op DVD. Hij haalde voor mij niet het epische niveau van Finding Nemo, maar was wel een toppertje op zijn eigen manier. Dory is geweldig, Ellen DeGeneres vertolkt het personage op fenomenale wijze en heel de achtergrond (zowel van de personages als de letterlijke achtergrond van de film) is geniaal. Ook hier kwamen de waterlanders weer bijna boven en neuriede ik vrolijk just keep swimming.  Die passeert binnenkort nog wel eens de revue op ons tv-scherm, ik voel het aan mijn theewater.
  • Fantastic Beasts and where to find them: ik kwam niet uit de cinema met een happy-go-lucky gevoel, maar vond hem wel heel goed. Let op, er zijn echt wel luchtige momenten in de film, maar het kleurt toch wat donkerder dan ik had gedacht.
  • The intern: het jaar is nog jong, maar ik vind dit toch al één van mijn toppers. Het is een heel lichte film (bepaalde collega’s vonden het té breinloos), maar ik kon hem geweldig goed smaken. Een ideale film voor een superrelaxte zondagnamiddag, bijvoorbeeld. Ik suggereer maar iets.

Staan nog op de planning:

  • Ice Age: Collision Course (ofte film nummer 5): we zagen al 1 tot en met 4 (én de kerstfilm!), 5 kan dus niet ontbreken. Ik vermoed wel dat we die thuis gaan zien en niet in de cinema 😉
  • Beauty and the Beast: 29 maart staat al met stip in mijn agenda aangeduid. De tekenfilmversie is één van mijn favorieten, Belle is mijn favoriete prinses en ik ben stiepeljaloers op haar bibliotheek.
  • Assassin’s Creed: de wederhelft is fan van de games, ik ben fan van de verhaallijn. De film mag dus niet ontbreken!
  • Moana: de Disneyliefde blijft sterk en de reacties die ik tot nu toe hoorde waren enthousiast. Die film moet ik zeker zien 🙂

Dit is een héél beperkt overzicht: ik heb een lijstje van een dertigtal films staan (zowel nieuwe films als minder nieuwe films) die ik wil zien en dat wordt regelmatig geüpdatet. Films en ik (en de wederhelft), dat is dikke liefde.

Standard

One thought on “Films: wat ik onlangs zag en nog wil zien

Leave a Reply

