Cultuur, emoties, Entertainment in het algemeen, General blabla

Al bloggend door het leven gaan

Ik ben een blog-veelvraat: ik begin mijn dag met een blog en eindig die daar meestal ook mee. Ik heb er zelf verschillende, maar volg er nog meer. Voor wie wil: een overzichtje!

  • Make something good today: deze volg ik nu al meerdere jaren. Dagelijks zet Erin een postje online dat kan variëren van een drietal lijnen tot een hele pagina. Ze doet haar best om dagelijks te reflecteren op al het goede dat gebeurd is, met een Amerikaanse en religieuze/Southern insteek. Ze post regelmatig foto’s en laat mij verlangen naar small town USA.
  • Happily Eva After: ik kwam deze een aantal maanden geleden tegen en ben blijven plakken. Veel reclameblogs, maar ook veel eerlijke verhalen over moederschap en het-leven-zoals-het-is (wél met een persoonlijke fotograaf en foto’s waarop het leven er perfect uitziet, maar dat vergeef ik haar). Ze blogt zelf nog maar anderhalf jaar professioneel, maar ik denk dat ik nog wel een tijdje mee ga gaan in haar verhaal.
  • Martha Stewart Weddings: volgde ik al voor ik zelf trouwplannen had (hoewel: ik had al héél vroeg trouwplannen, vanaf mijn 8 jaar of zo J) en ga ik vermoedelijk blijven volgen tot ik trouwerijen helemaal beu ben (spoiler: dat gaat niet snel gebeuren). Veel tips, mooie foto’s en ‘real weddings’, allemaal met een sausje van DIY, veel geld en diverse geneugten. Ook heel Amerikaans uiteraard, maar een leuk snoepje waar ik een paar keer per week een hapje van neem.
  • Doodlemum: vroeger had ze meer updates, maar haar leuke tekeningen over een gezin met 3 kinderen en twee geadopteerde huisdieren zijn altijd een genot voor het oog. Snel, efficiënt en toch een tikje magisch: leuk!
  • Sofinesse: grote fan. Zij en Lilith/Kelly van Tales from the Crib zijn rolmodellen in hoe zij hun gezinsleven, professioneel leven en leven tout court.  Mocht je ze nog niet lezen: ga ervoor. Ik steek er bijna iedere keer iets van op. En pareltjes aan blogposts, dat ook.
  • Samajatalk: een blog die net één jaar oud werd en waar ik geregeld een kijkje neem voor het leven zoals het is. Frustraties, kleine en grote vreugdemomentjes, familie en vrienden en hoe ermee omgaan: het zou met momenten over mijn familie kunnen gaan.
  • Mme Zsazsa: ik lees haar posts heel graag, maar meer om wat weg te mijmeren. Moestuinieren, vegetarisch bezig zijn, veel natuur en zelf doen: het doet mij regelmatig denken ‘hmm, dit moet ik ook eens doen’. Om dan naar ons tuintje te kijken dat nu al quasi overwoekerd wordt door onkruid en te denken dat dat toch niet volgehouden zal worden. Maar het doet dromen, die foto’s en posts. Plus: haar idee van kraamkost, dat is eentje dat later op mijn geboortekaartjes gezet wordt!
  • Josie’s little things: eentje die ik net ontdekte. Een heel gezonde blog waar ik hopelijk af en toe wat tips kan uithalen (even gezond en sportief als zij door het leven gaan, dat is een utopie vrees ik) en waar ik vooral met plezier eens mee kan kijken naar de glimpsen die ons getoodn worden van haar leven.
  • Dietemiet: een combinatie van Mme Zsazsa en Sofinesse vind ik, ééntje die ik onlangs pas leerde kennen. Maar wel een heel aangename kennismaking!
  • Cup of Jo: een samenwerking tussen verschillende bloggers, waarin verschillende thema’s (relaties, kinderen, reizen, werk, …) aangesneden worden. Je kiest zelf wat je leest en niet leest, ik vind het ruime aanbod vooral heel aangenaam.

Conclusie: ik ben nieuwsgierig naar persoonlijke verhalen, zo blijkt de rode draad weer te geven. Niets mis mee, dat wordt ook doorgetrokken in mijn TV- en boekensmaak 😉

Hebben jullie nog tips voor goede blogs?

Standard

3 thoughts on “Al bloggend door het leven gaan

  1. Bedankt voor de vermelding :-). Ik lees echt een heleboel blogs, vooral ook over persoonlijke zaken en over reizen. Die Amerikaanse blogs ken ik niet, daar ga ik zeker eens een kijkje nemen.

  2. zuszegt says:

    Die van mij natuurlijk! Hij ruikt zelfs nog een beetje naar nieuw. Zus Zegt.
    Laat je me weten wat je ervan vindt?

    • Die ruikt inderdaad nog naar nieuw! Veel succes met je blogritme en -taal vinden 🙂 Hij ziet er in ieder geval veelbelovend (hoewel nog een beetje ver-van-mijn-bed) uit!

Leave a Reply

