General blabla, Het dagelijks overleven

As we speak

Een beetje een rommelpost, maar dat stoort niet in deze format.

  • Afkicken van: alle familiefeesten. De volgende weken volgen er nog een aantal verjaardagsfeestjes/dinertjes, maar de grote massa is nu wel gepasseerd. Op 10 dagen tijd 7 feesten hebben, ‘t is een beetje veel. Ook de cava en champagne, die ik sowieso al in heel beperkte mate consumeer, ben ik volledig beu. Het is goed geweest, nu even rust.
  • Goed bezig met: mijn strijk! We zijn nog vroeg in het jaar en ik ben nog maar een aantal weken zo bezig, maar (hout vasthouden): mijn strijk is onder controle. Iedere keer twintig minuutjes strijken per strijkbeurt in plaats van opsparen tot er geen hemden meer over zijn en ik twee uur sta te strijken is echt wel een betere optie. En mijn digibox geraakt weer wat leger tijdens dat strijken, dat ook. Ook mijn aantal stappen dagelijks in het oog houden en regelmatig water drinken gaat me momenteel goed af.
  • Negeren van: goede voornemens (er zijn plannen voor joggen en Infraligne en vroeg opstaan), zagende mensen, mezelf opgelegde verplichtingen waar ik vijf minuten later al weer spijt van heb, koude temperaturen, het zoemen van de wijnkast
  • Zuchten om: jongens en hun speeltjes. De wederhelft kocht zich (met sponsoring van de familie) een wijnkast en dat ding is zijn grote liefde. Een andere grote liefde is ééntje die ik zelf in zijn armen duwde: een BB-8 op afstandsbediening. Zijn verjaardagscadeautje van mijnentwege, dus die heb ik aan mezelf te danken. Wel iets schattig, daar niet van.
  • Gelukkig met: mijn nieuwe warme (en zachte) pantoffels en dekentje, momenten met de wederhelft die over iets anders gaan dan ‘heb jij alles al klaargezet voor wanneer de mensen komen’ en ‘ik heb trouwens boeketjes besteld voor de gastvrouwen’. Muziek die géén kerstmuziek is (twee maanden luisteren naar kerstmuziek zorgt altijd voor een kleine overdosis). Films en boeken herbekijken of nieuw ontdekken. Avondeten eten waarna je me niet naar buiten moet rollen.
  • Lachen om: mijn onmogelijkheid om zelfstandig op tijd op te staan. The Intern. Beseffen hoe klein de wereld kan zijn wanneer je een babbeltje doet met een collega en blijkt dat die minstens drie mensen kent (niet-werkgerelateerd) die jij zelf ook kent.
  • Uitkijken naar: vakantie (de Westkust komt echt in orde voor 2017, ik voel het aan mijn theewater).  Mijn boekenlijstje fuchsia kleuren. Bak- en kooktijd. Dagen waarop ik langer kan uitslapen. Familieplannen maken (volgend jaar worden mijn grootouders 80 en zijn ze 55 jaar getrouwd).
Standard

Leave a Reply

