Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 5

Ik ben voor de eerste keer in 2017 onze tuin nog eens ingestapt en de klimop werd weer bedwongen (lang leve koude temperaturen, dan groeit dat een pak minder snel!), er staat soep te pruttelen op het vuur en het is nog steeds licht om 17h ‘s avonds. Ik noem dat een goede weekafsluiter.

  • Maandag: een portie veau Orloff die al een aantal weken in de diepvries zit met diepvriesgroentjes en gratin
  • Dinsdag: ‘s avonds skiles, dus waarschijnlijk lasagne-van-de-winkel. Of iets gelijkaardig.
  • Woensdag: IKEA-balletjes met bijbehorende saus, frietjes en appelmoes
  • Donderdag: zalm met hollandaisesaus en patatjes
  • Vrijdag: etentje met vrienden in Ciro’s. We zijn er nog niet geweest maar hebben er al wel goede dingen over gehoord.
  • Zaterdag: ‘s middags naar mijn ouders, dus kans bestaat dat we ‘s avonds geen warm eten meer moeten voorzien. Hoera!
  • Zondag: ‘s middags gaan we een vieruurtje eten bij mijn grootvader, ‘s avonds bij mijn schoonvader.

De week zelf schippert tussen kalm en druk: maandag repetitie, dinsdag ik skiles (nog steeds op matten en al genoeg gevorderd om parallel aangeleerd te krijgen – ik ging daarom zaterdag netjes tegen de vlakte), woensdag wordt de piano van mijn ouders hier geleverd, donderdag heeft de wederhelft voetbal en vrijdag etentje met de vrienden. Zaterdag wordt de nieuwe droogkast geleverd en gaan we naar Aartselaar, zondag gaan we via Zele naar Antwerpen terug. Hmm, toch vrij druk als ik het zo uittype, alleen moet ik relatief weinig van deze dingen écht doen, buiten aanwezig zijn 😉

Standard

Leave a Reply

