Reizen

Vakantieplannen: de Westkust

Na de officiële bevestiging van het werk (‘jaja, die weken zijn goed, neem maar’) heb ik gemaild naar het reisbureau dat ze de vliegtickets mogen bestellen: in september zijn we drie weken naar Amerika. Drie weken rondtoeren met de huurauto, volgens een parcours dat we zelf hebben samengesteld (dus ja, we weten en beseffen zeer goed dat het een zwaar parcours gaat zijn, bedankt om ons daar nogmaals op te wijzen), de wederhelft, de schoonzus en ik.

Nog zoiets: ja, wij gaan gewoon met ons drieën op vakantie. Ik heb daar al meermaals vreemde blikken op gekregen, want wij zijn dan ook al meermaals samen op vakantie geweest. Nog geen drie weken (aangezien de vorige en enige keer dat ik drie weken vakantie nam onze huwelijksreis was), maar al wel lang genoeg om te weten dat wij goed overeenkomen op reisgebied. Op andere gebieden ook, maar in dit geval gaat het dus over reizen. Ik zeg het even duidelijk: wij hebben géén vreemde relatie. De wederhelft en ik zijn heel gelukkig getrouwd (al bijna een jaar voor de wet, hoe zot is dat?) en mijn schoonzus gaat vermoedelijk naar drie weken moeten afkicken van ons en wij van haar, maar we komen goed overeen en dat zie ik nog niet snel veranderen. Samen op reis dus!

Die route werd met ons drieën samengesteld op basis van bestaande routes van reisbureaus die wij hebben aangepast naar eigen smaak en voorkeur. Er was veel discussie en die zal sowieso ook tijdens de reis aanwezig zijn (sterke en gelijkaardige karakters, ‘t toch altijd iets he), maar compromissen worden nog vrij gemakkelijk gesloten. Ik heb er zin in, de wederhelft en de schoonzus ook. Open blik, een beetje afwachtendheid (gaat Amerika echt anders zijn onder Trump?) en een goede dosis goesting: nog maar acht maanden wachten.

De hotels zijn ook net geboekt, straks ga ik de auto vastleggen (met een Jeep! Want zeg nu zelf, hier in België gaan we toch nooit met zo’n ding rondrijden) en de vakantiegidsen worden links en rechts te leen gevraagd. Ik heb daar zin in, niet normaal.

Standard

2 thoughts on “Vakantieplannen: de Westkust

  1. Wij kregen ook altijd maar weer te horen hoe vermoeiend onze rondreis door Nieuw-Zeeland zou zijn en ineens kwam iedereen met horrorverhalen af over jetlag. Niets van aantrekken! Het is sowieso vermoeiend, maar ook geweldig om op die manier te reizen en nieuwe dingen te ontdekken. En als het nodig is, kan je altijd even rust in bouwen. Ik snap alleszins volledig dat je ernaar verlangt!

    • Wij zijn sowieso standaard ook niet voor relaxvakanties te vinden (OK, we moeten niet gestresst terugkomen, maar aan een strand liggen wij quasi nooit), maar het is lastig als iedereen daar zo op reageert…

Leave a Reply

