emoties, General blabla, Het dagelijks overleven

Mijn alfabet

Lijstjes-met-een-doel, ik vind die leuk. En hier krijg ik zelfs hulp voor dit lijstje. Ik dus, in 26 letters ūüôā

  • A voor Antwerpen: na wat twijfelen en een verhuis-voor-de-liefde zou ik het heel moeilijk hebben om uit Antwerpen te verhuizen. Momenteel is dat gelukkig niet nodig, dus hout vasthouden dat dat zo blijft. Ik hou van A.
  • B voor Blogs en Boeken: zonder het geschreven woord kan ik niet. Kunnen lezen is mijn minimumbehoefte. Eten, daar kan ik even zonder (mits veel geklaag en gezaag) maar niks kunnen lezen of schrijven: de hel. Eigenlijk erg, maar bon.
  • C voor Comfort: niets liever dan in de zetel ploffen met een dekentje en pantoffels. Een warmwaterkruik binnen handbereik hebben wanneer het bed toch wat frisjes aanvoelt. Lush-producten in de badkamer hebben staan wanneer ik een bad wil nemen. Comfort is belangrijk binnen mijn zijn.
  • D voor Dromen: ik loop vaak te dagdromen. Op de fiets, maar vooral wanneer ik ergens naartoe wandel of nog in mijn bed lig te snoozen (gevaarlijk, want dat betekent dat ik gemakkelijk langer blijf snoozen ;)). Dat gaat dan over ‘wat als’-verhalen (wat als ik plots de lotto zou winnen, drie kinderen had, in Amerika zou wonen, …) maar ook over concretere toekomstdromen: hoe gaat onze trouwdag eruit zien (geweldig, trouwens), hoe zal het zijn wanneer we een hond nemen, …
  • E voor Energiek: ik heb over het algemeen twee standen: energiek en lui. Daartussen val ik soms wel, maar die uitersten zijn het meest toepasbaar.
  • F voor Familie: het begrip ‘familie’ is vrij ruim in mijn hoofd. Ik reken daar bloedverwanten maar ook goede vrienden onder. Maar die familie, daar doe ik alles voor. Koken, opruimen, elektronica mee helpen ontcijferen, IKEA-kasten ineensteken, helpen verhuizen: I’m there.
  • G voor Gelukkig: ik ben voornamelijk gelukkig. Die¬†silver lining?¬†Ik zie die h√©√©l vaak en op verschillende plaatsen. Dat zal een persoonlijke ingesteldheid zijn, maar ik ben echt niet vaak ongelukkig. Ideaal, want die paar keer dat ik wel ongelukkig ben, is het meestal wel om grote redenen (beslissen om te stoppen met studeren bijvoorbeeld). Laat mij maar gelukkig blijven!
  • H voor Hond: het plan is om een hond te nemen. Dat plan wordt ook iedere keer uitgesteld, want wij profiteren er momenteel van om lange vakanties naar verre buitenlandse locaties te maken (ahja, want nog geen kinders) en dan een hond gedurende drie weken bij iemand anders steken, ik vind dat niet echt kunnen.
  • I voor Itali√ę: het land dat mijn hart (en ook dat van de wederhelft) gestolen heeft. Als we ooit met geld zouden smijten, gaat het richting een vakantiehuis in Itali√ę. De sfeer, het eten, het weer, de cultuur: yes please.
  • J voor Joggen: niet mijn grote liefde, maar de enige sport die met een klein beetje regelmaat terug blijft komen in mijn leven. Ik grabbel die dan ook met beide handen vast, want de hoeveelheid sport die ik doe is bedroevend weinig.
  • K voor Koken: eten is zo’n liefde dat het bereiden van dat eten ook een plezier is.
  • L voor Luilekkerland: onze agenda staat vaak vol. Leuk, want het zijn voornamelijk leuke dingen (etentjes, feestjes, reizen), maar ik kan zo genieten van een rustige avond of een rustig weekend. Ik, mijn zetel, de TV, een boek. En de wederhelft, die ook. En dan nog wat dutjes doen: perfect.
  • M voor Mama: ik ben zot van mijn mama. Ik word soms ook zot van diezelfde mama, maar zij ook van mij, dus dat balanceert uit. En niet-zo-stiekem wil ik later ook heel graag mama worden.
  • N voor Naturel: ik draag geen make-up. Correctie: ik draag quasi nooit make-up. Op mijn trouwdag was ik geschminked (maar h√©√©l basic) en ik ben in het bezit van een tube mascara, een paletje oogschaduw (met drie tinten bruin) en een lippenstift. Die lippenstift doe ik nog het vaakst op denk ik, toch zeker een keer of 5 per jaar. De rest is voor de grote feesten, zijnde andermans trouwfeesten.
  • O voor Organiseren: ik organiseer ontzettend graag reizen en feestjes (zie De Trouw) en sta te boek binnen de vriendenkring als Zij Die Dingen Geregeld Krijgt. Eigenlijk wel trots op, op die titel.
  • P voor Papa: mijn held. Net zoals ik mijn mama heel graag zie, heb ik ook een gigantische boon voor mijn papa. Voor alle ‘volwassen’-issues (belastingen, leningen aangaan, verzekeringen) ga ik naar hem. Ja, ook al heeft de wederhelft al gezegd dat het zo in orde is. Ik wil bevestiging van mijn papa, dus misschien ben ik wel een papa’s kindje.
  • Q voor Quiz: ik quiz gigantisch graag. Om de √©√©n of andere reden kan ik echt onnozele feiten blijven onthouden en als die dan de revue passeren op een quiz kan ik die er ontzettend¬†casual¬†uitsmijten: een favoriete bezigheid.
  • R voor Radio: had ik geen Mama bij de M gezet, dan zou het Muziek geweest zijn. Tijdens iedere autorit zing of neurie ik mee met de radio en thuis speel ik zelf radio met mijn laptop. Zonder achtergrondgeluid zou ik het moeilijk uithouden denk ik. En radio kan mij heel hard helpen ontspannen tijdens een autorit!
  • S voor Swingen: ik dans ontzettend graag en al helemaal wanneer er toffe danspartners in de buurt zijn. De wederhelft ziet dat totaal niet zitten, maar gelukkig zijn er op ieder trouwfeest wel neven, nonkels en vrienden aanwezig die w√©l graag swingnummers kunnen en willen dansen. Ik heb trouwens een geweldige actiefoto van mezelf in trouwornaat met √©√©n van die vrienden op ons avondfeest: een superleuke herinnering!
  • T voor Thee: ik drink geen koffie en ook zwarte thee is niet iets wat ik binnenkrijg (ik vind dat dat een vieze smaak in mijn mond geeft). Ik drink dus infusiethee en heb een grote keuze thuis staan. Daarvan wordt er telkens een kleine hoeveelheid naar het werk doorgesluisd, want thee drinken is mijn manier om toch wat water binnen te krijgen.
  • U voor Uiteten gaan: de wederhelft heeft een kleine interesse kunnen¬†uitbouwen tot een grote passie, wat wel gevolgen heeft voor de portefeuille. We gaan allebei graag uiteten, zowel bij brasseries als bij Michelin-sterren-waardige-restaurants, en vaak spendeer ik wel wat tijd aan het uitzoeken van leuke restaurants in de buurt van waar we ons op dat moment bevinden. Zo leer ik mezelf trouwens ook nieuwe dingen eten, want weet je wel hoeveel zo’n chique restaurant vraagt qua prijzen? Dan eet ik dat dus √©cht wel allemaal op hoor ūüėČ
  • V voor voluit gaan: als ik mij ergens voor engageer (koor, werk, dingen voor de vriendengroep organiseren, mij inschrijven voor een loopwedstrijd) dan ga ik er¬†vollenbak¬†voor. Het tegendeel klopt ook: als ik mij niet expliciet ge√ęngageerd heb, heb ik ook niks motivatie om mij ervoor in te zetten. Het is sowieso zaak om mij niet te dun te verspreiden, kwestie van mij niet ziek te maken.
  • W voor Wellness: ik hou van genieten en sinds een jaar heb ik het concept wellness helemaal in mijn leven geschoven. Ik droomde vroeger van wellnessweekendjes, van massages en genieten en gesoigneerd worden, maar ik ben er pas werk van beginnen maken sinds ik aan de voorbereidingen van de trouw begon. Het is begonnen als¬†masterplan¬†om relax aan onze trouwdag te geraken, maar ik heb er zoveel geniet van gehad dat ik het plan gewoon blijf aanhouden. De portefeuille slinkt af en toe, mijn gemoedsrust gaat er alleen maar op vooruit.
  • X voor XOXO: ik geef graag knuffels en kussen. Bij collega’s is dat iets minder voor de hand liggend, maar bij vrienden en familie ga ik er helemaal voor: XOXO is een blijvertje. Dat doe ik ook in de vorm van verjaardagskaartjes: een papieren kus en knuffel vind ik leuker dan een SMSje of een mailtje. Tenzij het een geweldige tekst of een fantastische e-card is, natuurlijk.
  • Y voor Yin Yoga: zoals voordien al eens gemeld doen we met het werk op donderdagmiddag aan yoga. Iedere eerste donderdag van de maand is het yin yoga en dat staat voor mij gelijk aan een dutje doen tijdens de middagpauze. Wat draaien, posities lang aanhouden, diep ademhalen: ik schrik soms √©cht wakker met het idee ‘ik ben in slaap gevallen en iedereen is al naar het werk terug’, om dan te beseffen dat er nog maar 30 seconden of zo gepasseerd zijn. Daar kom ik echt zen van terug.
  • Z voor Zoetigheden: ijsjes, koekjes, cake, chocolade, taarten, mousses allerhande: geef mij een dessertenbuffet en ik ben in de zevende hemel. Da’s erfelijke belasting van vader’s kant, maar ik kan daar perfect mee om. Mijn lijn wat minder, maar daar geef ik niet zo om ūüėČ

Voor een aantal letters kan ik nog dingen toevoegen, zoals die Muziek, Films en Cinema, Reizen en nog zoveel andere dingen. Maar dit is toch al een goede basis als het aankomt op what makes me tick.

Zijn er trouwens nog andere mensen die tijdens het opzeggen van het ABC spontaan beginnen te zingen? Ik moet mij altijd enorm inhouden om het¬†niet¬†te doen ūüôā

Standard

One thought on “Mijn alfabet

Leave a Reply

