General blabla, Het dagelijks overleven

Februari: gepland

We zijn al bijna halverwege februari, maar toch: dit staat (en stond) er allemaal gepland voor deze maand!

  • Verhuis van de piano: ondertussen staat ze hier netjes te blinken (letterlijk) en doe ik altijd een happy dance als ik ze zie. Vaak een innerlijk dansje, maar soms toch ook letterlijk.
  • Etentje met vrienden: Ciro’s was een leuke ontdekking! Niet iets waar ik wekelijks naartoe moet, maar de sfeer van de oerdegelijke brasserie is wel eentje om in het achterhoofd te houden. En ik wil de vol-au-vent ook eens testen, maar die maken ze alleen op dinsdag. Kijk, dan zoek ik een vrije dinsdag he 😉
  • Levering van de droogkast: jawel, er staan nu twee Bosch-machines gezellig naast elkaar. De droogkast werd nog niet officieel in gebruik genomen (ik ga ze sowieso ook niet gigantisch veel gebruiken nu, misschien in de toekomst meer), maar ik zie het al helemaal goed komen.
  • Vieruurtje bij de grootvader: wij trokken met een taartje (aardbeien!) naar Oost-Vlaanderen en kwamen met een Perzisch tapijtje terug. De traditie is (blijkbaar) dat wanneer een kleinkind trouwt, hij/zij een Perzisch tapijtje mag gaan kiezen. Het was een verrassing, maar bij nader inzien een aangename 🙂
  • Opera: mijn vader kreeg vier vrijkaarten voor Madame Butterfly in Brussel en hij besloot mijn mama, één van mijn zussen en mezelf mee te nemen. Nog nooit gezien of écht beluisterd, dus wel een leuke ervaring! Eerlijk is eerlijk: het is geen opera die ik nog eens zou willen gaan zien, maar het concept opera vind ik geweldig dus dan vergeet ik het verhaal dat me wat minder lag 😉
  • Dag op sjok met de grootmoeder: jaarlijks trekken mijn grootmoeder en ik er een dagje op uit met ons twee. Vorig jaar was dat door drukke agenda’s in het water gevallen, dus dat halen we deze maand in. Oostmalle, here we come!
  • Verjaardagsfeestjes: er wordt vlijtig gevierd binnen de familie met feestjes voor 5 personen. Ik denk dat ik de knop van mijn broek even wat ga verzetten.
  • Shortski: samen met mijn ouders en hun vrienden trekken we richting de Vogezen. Hopelijk ligt de sneeuw goed, maar ons amuseren zullen we zeker doen!
  • Après-vrijgezellen: jawel, er komt blijkbaar nog een afsluitende date, zo werd mij gemeld door mijn zussen. We hebben dus met iedereen die op de vrijgezellen aanwezig was afgesproken en ik heb geen idee wat er dan nog gaat gebeuren. Ik weet wél dat iedereen dat weekend een blad heeft ingevuld (genre vriendenboek) en die heb ik nog steeds niet gezien…

Beter laat dan nooit en zo’n overzicht helpt mij ook altijd om enthousiast(er) te worden over een komende/lopende maand!

Standard

One thought on “Februari: gepland

  1. Zo leuk om ook na de trouw eens samen te komen met de dames van de vrijgezellen. En dat uitje met je grootmoeder klinkt ook als een traditie die je in ere moet houden! Zo te zien een geweldige maand februari voor jou!

Leave a Reply

