Uncategorized

In de sjakosj

Mijn handtas, dat is mijn lang leven. Ik hou van handtassen en kan af en toe écht een coup de foudre hebben op zo’n geweldig leren ding, om dan plots te constateren dat ik toch echt wel aan tien handtassen zit en dat ik er even geen nieuwe meer moet kopen. Maar ze zijn zo mooi, meneer…

Mijn handtassen zijn ook altijd vrij groot. Zowel omdat ik er zelf veel insteek (vaak gebruik ik die als halve shoptas), maar ook omdat de wederhelft zijn gerief ook vaak daar dumpt. Die kijkt altijd verongelijkt wanneer ik per toeval eens een kleine handtas meeheb. Een grote handtas betekent natuurlijk ook wel veel rommel die meegesleurd wordt, waar deze blogpost eigenlijk over ging gaan. Oeps.

Kathleen van De Verbeelding schreef over de inhoud van haar handtas. Ik vind dat soort posts ontzettend leuk, omdat die zo herkenbaar zijn. Dus: ik doe mee! In mijn handtas zit vandaag:

  • Mijn GSM, met hoesje dat ik cadeau kreeg van mijn jongste zus voor kerstmis.
  • Een appel en banaan als snack tijdens de werkdag
  • Mijn huissleutels
  • Mijn agenda. Jup, ik heb nog een papieren exemplaar en kan niet zonder. Zoveel leuker om te kunnen opschrijven dan typen.
  • Mijn zonnebril. Ik ben positief ingesteld, dus die zit standaard in mijn handtas.
  • Mijn portefeuille
  • Het kasje voor internetbankieren
  • Een zakje waar mijn lunch en snacks inzaten
  • Een doosje Euphon (waar nu een mix oude Euphon en honingsnoepjes in zit)
  • Je weet maar nooit, zowel voor mij als voor anderen.
  • Papieren zakdoekjes
  • Een bon van Habitat
  • De badge om binnen te geraken op het werk
  • Een pochetje met al mijn klantenkaarten
  • Brillendoekjes (voor mijn zonnebril en de bril van de wederhelft)
  • Een leuk doosje van de Hema met plakkers
  • Stylo’s
  • Labello (of het huismerk van Delhaize, Hema of een gratis labello van Torfs, afhankelijk van de handtas)
  • Lipgloss, voor die zeldzame momenten dat ik denk ‘ik wil precies het idee dat ik make-up aanheb’.
  • Tictacjes
  • Dafalgan
  • Mijn voorste fietslichtje

Alle papiertjes en zwerfafval probeer ik om de zoveel dagen weg te smijten; dat lukt de ene week wat beter dan de andere. Vandaag valt eigenlijk heel goed mee J

 

Standard

One thought on “In de sjakosj

  1. Ik probeer geen te grote handtassen meer te kopen, ik krijg anders last van mijn schouders en/of rug. Want ik ken mezelf, ik steek de handtas in kwestie ook altijd zo vol mogelijk :-).

Leave a Reply

