emoties, Het dagelijks overleven

(On)gelukkig zijn

Ik word gelukkig van:

  • Fluitende vogeltjes ’s ochtends wanneer ik wakker word (ne ik ben dan nog niet eens een fan van vogels)
  • Een trotse mejuffer. Geen idee of het vanwege haar schoenen, haar kleedje of haar armbandje (of gewoon heel de outfit) was, maar die zag er zo gelukkig uit dat ik het zelf werd. Plus: ik heb zelfs modellen nog niet zo trots weten flaneren over een rode loper.
  • Opstaan terwijl het al écht licht is buiten (dat gaat binnenkort wel weer minderen, met het zomeruur)
  • Samen met de wederhelft tijdens de week ontbijten en wegfietsen terwijl hij mij uitwuift
  • Restaurants uitzoeken voor onze Westkustreis
  • Een vrolijk oudje dat op de Meir accordeon speelt en met een happy grin antwoordt wanneer ik hem wat geld toewerp
  • Fietstochtjes waarvoor ik geen handschoenen (meer) nodig heb
  • Slapen met het raam open
  • Een bad
  • Een Nutella-cake (even goed als hij klinkt, trouwens)

 

Ik word ongelukkig van:

  • Regendagen waarop ik iets anders moet doen dan in de zetel met een lekker warm dekentje naar gezellige films kijken
  • Foute conclusies van vrienden en familie
  • Een plantje dat ik uiteindelijk toch dood heb gekregen
  • To-do lijstjes die blijven aanslepen
  • Een vrolijk oudje dat op de Meir accordeon speelt en met een happy grin antwoordt wanneer ik hem wat geld toewerp
  • Berichtgeving over Trump
Standard

Leave a Reply

