Cultuur, Entertainment in het algemeen, General blabla, Muziek

Miauw!

Een aantal maanden geleden kreeg ik een mail van de Zoo in de bus: Cats kwam naar de Elisabethzaal en als abonnee kreeg ik korting. Ik verzamelde een aantal collega’s en we boekten tickets. Voor mij was het een no-brainer: ik had Cats nog nooit gezien, kende alleen Memory als liedje en was heel benieuwd. Al de anderen hadden de musical al minstens één keer in real life gezien en twee mensen waren zelfs aan het discussiëren of er nu een zin aangepast was in een liedje of niet. Zo dus.

We skippen een aantal maanden en komen op vorige donderdag uit: prachtig weer, waardoor we als groep dachten ‘hmm, er zijn geschiktere dingen te doen dan in een zaal zitten’. Maar kom: wij zagen niet, wij doen. Na een slopende meeting met veel ITese zinnetjes en een drink-met-broodjes trokken wij richting Astridplein voor vertier, muziek en dans. Oh boy.

Ik moet duidelijk vaker naar musicals gaan, want ik kom daar altijd opgewekt van buiten. Het is niet mijn favoriete musical (zeg ik stilletjes, want er zijn collega’s die andere voorkeuren hebben), maar wel geweldig entertainment en jongens: wat een respect heb ik voor die longen en lijven van die acteurs/dansers/musicalisten? Niet normaal. De kostuums en schmink was ook fantastisch; we kregen volop kans om die te bewonderen want de acteurs kwamen een aantal keren de zaal in. Geweldig!

De muziek zit vol emotie, energie en symboliek (de teksten heb ik wel telkens van de lichtbakken gespiekt: ik vond het niet altijd voor de hand liggend hoewel mijn Engels wel goed is), de dans was ronduit spectaculair en adembenemend en het verhaal was net voldoende om alle liedjes samen te weven. Ik denk niet dat ik hem snel opnieuw ga bekijken, maar wel leuk dat ik hem ook van mijn must-see lijstje kan schrappen!

Standard

2 thoughts on “Miauw!

Leave a Reply

