Uncategorized

Vakantiedromen

Ik ben vaak mentaal bezig met vakantie: boeken, voorbereiden, foto’s bekijken, restaurants zoeken, … I love it. Door de geweldig goede inval van mijn ouders om hun kinderen te laten proeven van verschillende culturen heb ik al heel wat landen en continenten kunnen bezoeken (waarvoor grote dank!), maar er blijven altijd bestemmingen en concepten op je droomlijstje staan. Bij mij dan toch 😉

Dit zijn mijn favorieten op dit moment:

  • Cruisen. Met stip op 1, want iedere keer ik terugdenk aan onze huwelijksreis begin ik spontaan te lachen en stralen (schijnt het). Ik zou een week (of twee, als we het ineens groots zien) ongelooflijk hard kunnen gebruiken momenteel, maar ik heb nog geen geldboom ontdekt. Het zal dus nog even moeten wachten, vrees ik. Naar waar maakt niet echt uit, zolang het er zonnig en warm is.
  • Italië. Toscane of de Amalfitaanse kust staan nog steeds bovenaan het lijstje (jaja, wij zijn daar al geweest. Jaja, er zijn nog zoveel andere dingen te ontdekken in Italië. I don’t care, ik wil daar nog eens opnieuw naartoe). Tegen andere Italiaanse locaties zeg ik trouwens ook geen nee. Venetië is ook een hele hoge topper.
  • De Southern States (USA). Al heel lang een droom, maar met onze geplande trip naar de Westkust heb ik heel veel zin om nog een week of twee langer te blijven en de Mississippi te volgen. New Orleans, St. Augustine. Zwoele temperaturen, zelfs tijdens deze periode. Zaligheid.
  • Wenen in de kerstperiode. Van het ene naar het andere uiterste, maar hoe feeëriek moet het niet zijn in Wenen met kerstmarkten en -wie weet- wat sneeuw her en der? De wederhelft en ik zijn er serieus over aan het denken om dit jaar een bezoekje te brengen, maar ik weet niet of het organisatorisch te doen is. Drukke periode door kerstconcerten en -hoera!- een trip richting Disneyland die dan ook al gepland is.

Misschien moet ik toch eens beginnen meedoen met de lottotrekking. ’t Zou leuk zijn mochten we eens wat vaker richting zon kunnen trekken 😉

Trouwens, mijn ultieme vakantiefantasie momenteel?  Een vliegtuig op richting zon, daar toekomen en gewoon een week op mijn luie kont blijven zitten. En liggen. Veel lezen. Veel cock- en mocktails en fruit en BBQ. Slapen en bijslapen. Vooral niet nadenken. Ugh.

Standard

2 thoughts on “Vakantiedromen

Leave a Reply

