emoties, Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval

Aftellen

Ik ben al een hele week lijstjes aan het maken. Lijstjes met familieleden die langskomen voor de housewarming (momenteel 33 bevestigden) en met vrienden die langskomen (een vijftiental), lijstjes met hapjes die we gaan voorzien, to-do lijstjes per dag zodat ik zeker geen cruciale dingen vergeet, lijstjes voor de winkel zodat we niet plots zonder drank/eten/snoepgoed zitten. Ondertussen komen op die to-do lijstjes ook nog andere dingen terecht (langs het postkantoor gaan, Telenet betalen, zien dat er voldoende geld op de rekening staat wanneer de lening er af gaat).

Je hoort mij al komen: door de blaadjes van de bomen zie ik het bos al wat minder scherp. Ik tuimel iedere avond mijn bed in, slaap als een roos en word ‘s morgens vrij verdwaasd wakker. Gelukkig beperkt die stressperiode zich tot een week voor datum en heb ik voldoende reserves om nu even door te bijten (de wederhelft draagt ook zijn steentje bij, maar dat is momenteel wat kleiner aangezien zijn uren iets minder flexibel zijn – en ik liever organiseer, laten we wel wezen). Maar toch: mijn zetel roept. Nog een kleine 40 uurtjes en ik kan kijken naar Goed volk met Jeroen Meus. Als beloning voor een keitoffe dag, dat spreekt.

Ondertussen heb ik ook antwoord gekregen over de auditie en kan ik melden dat het antwoord positief is – yay! Ik heb zelf wel moeten melden dat ik een weekend en week al niet mee kan doen dit jaar (sorry, als ze twee weken later dan voorzien een antwoord geven en ze een volle week midden augustus plannen wanneer de collega’s veel vakantie pakken, dan kan ik niet mee), dus de beslissing of ik definitief mee mag doen ligt nu bij de dirigent. Ik heb daar geen probleem mee: het verdict na de auditie was positief, ik heb mijn doel gehaald. Yes. 

Tellen jullie mee af tot binnen 40 uurtjes? Jullie mogen zelfs meekijken naar onze Jeroen 😉

Standard

Leave a Reply

