Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval

Watskeburt in mei

Meimaand, mooie maand. Volop lente (hopelijk), soms al wat warmere temperaturen en vrije dagen. En de agenda, die bleef volstaan.

  • Concert: we gaan voort zoals we bezig waren en bezoeken de Elisabethzaal nogmaals, deze keer voor een klassiek concert. Jammer, die katten, ik vond die wel wat hebben.
  • Eén van mijn zusjes zingt de Carmina Burana in Leuven. Ik doe mijn uiterste best om daar te geraken, want ze zingt in mijn oud-koor (waar de wederhelft en ik elkaar leerden kennen. Oooh).
  • Op één dag staat een vergadering in Brussel ingepland, gevolgd door een vergadering in Gijzegem. Hoe ik van de ene locatie tijdig op de volgende locatie geraak, geen flauw idee.
  • Ik zing een concert met mijn koor en op datzelfde moment vindt er een familiefeestje plaats. Ik rep mij na het concert dus richting feestelijkheden 😉
  • We gaan eten bij een tante van de wederhelft en in ruil voor lekkers geven wij uitleg over de smartphone.
  • Mijn grootouders nodigen ons gezin uit als officieel housewarmingsetentje.
  • Goede vrienden van mijn ouders komen bij ons aperitieven (als dankjewel voor het feit dat wij toch regelmatig bij hen mogen logeren in Frankrijk).
  • De wederhelft en ik zijn 8 jaar samen! We vieren met een etentje, uiteraard 😉
  • We gaan bij vrienden eten om te roddelen, updaten en andermans kinderen te bewonderen.
  • The Jane! Na drie maanden wachten (en op drie verschillende data klaar te zitten met kredietkaart en site om een reservatie te krijgen) gaan we na twee jaar nog eens langs. Benieuwd of het nog even goed is als ik me van toen herinner!
  • De jongste dochter van mijn neef wordt gedoopt en wij werden uitgenodigd. Ik ga al zeker, de wederhelft twijfelt (het is de dag na The Jane en ik vermoed dat hij wel wat gaat ‘proeven’ van de wijn).

Eten en gaan eten blijft toch een belangrijke als ik die agenda bekijk. Geen kwestie van ‘het nuttige met het aangename koppelen’, maar eerder ‘het aangename met het aangename koppelen’.

 

Standard

Leave a Reply

