emoties, General blabla

Familie

We zijn met vier kinderen thuis. Jaja, vier, mijn ouders hebben dat goed gedaan. Dat is ook zo, na 28 jaar huwelijk zijn die toch nog altijd gelukkig samen, voor het merendeel van de tijd. Good job! Maar we zijn dus met vier kinderen. Ik ben de oudste, er volgden nog een broer en twee zusjes. Doorheen onze jeugd (hoor mij spreken, ik ben precies 40) hebben we op elkaar gevloekt, gesprongen, gebeten, geschoten, elkaar van trappen geduwd en de huid vol gescholden. Geweend, gezegd (of beter gezegd geroepen) tegen mijn ouders dat we elkaar haatten en dat die andere toch écht wel geadopteerd moest zijn, smerige streken uitgehaald en elkaar kortom het leven zuur gemaakt.

Geen paniek, het was (en is) uiteraard niet altijd zo. Wij organiseerden slaapfeestjes in de kamer van mijn ouders (tot hun grote jolijt – not) want die hadden én een groot bed én een TV op hun kamer én een zacht tapijt als vloerbedekking. Hopen Disneyfilms hebben we zo weten passeren, samen met Star Wars-films (ondertussen ook al Disney), Jurassic Park en nog veel meer klassiekers. Ook samen PlayStation spelen ging met momenten zeer goed (Spyro was wel dikke merde omdat het superlang duurde voor je dood was. Grmbl).

In de huidige situatie zijn we alle vier volwassen. Mijn broer en ik werken, mijn zusjes studeren nog. Sinterklaas brengt ons nog steeds een cadeautje (samen een activiteit inplannen), maar dat geraakt door drukke agenda’s al twee jaar niet meer benut. De laatste uitstap richting Efteling was echter wel groot plezier, dus het is niet dat we er tegen zijn. ’t Is alleen de tijd. Mijn zusjes waren ook mijn getuigen op onze trouw en mijn broer staat klaar als wannabe peter wanneer de eerste spruit eraan komt (mijn zussen ook, daar niet van).

Familie, ik kan niet zonder. Vaak ook niet met, maar vaker niet zonder. Advies over kleren, vragen over vakantiebestemmingen, een telefoontje en afspreken voor vervoer richting een familiefeest, etentjes bij onze ouders en in Antwerpen: het is een zaligheid. OK, ik vind nog steeds dat mijn broer zich regelmatig als een pasja gedraagt en soms kunnen die lieve zussen mij toch écht wel onnozel krijgen, maar ik zou ze niet kunnen missen. Hartjes all around.

Standard

2 thoughts on “Familie

  1. oppieh says:

    Ondertussen in mijn familie: ‘Stuur ons met zijn allen op familieweekend met zijn allen en dat eindigt spectaculairder dan de kasteelmoord… maar mijn broers en ik gaan ons amuseren met de real life cluedo’ 🙂

Leave a Reply

