Cultuur, emoties, Muziek

Keuzes

Ik had al geschreven dat ik voor de auditie van het Belgisch Nationaal Jeugdkoor (BEvocal) geslaagd was. Groot plezier, want het project is iets dat me nauw aan het hart ligt: de liefde voor muziek zit diep en samen zingen vind ik geweldig. Door het lang moeten wachten op antwoord (er werden extra audities ingeschakeld en dat zorgde ervoor dat ik twee weken langer moest wachten op een verlossende ja of nee) kon ik een eerste repetitieweekend niet vrijhouden. Ook de daaropvolgende koorweek (laatste week augustus, middenin de grote vakantie) kon ik niet vrijhouden, deze keer omdat het op het werk niet doenbaar was om die week te vragen (andere mensen hebben naar het schijnt ook recht op vakantie).

Lang verhaal kort: ik had dit laten weten na het mailtje met de ‘ja’. Ze moesten het bespreken met de dirigent, wat volledig logisch is, want ik zou sowieso een hele hoop opbouw missen. Nu, een kleine drie weken later, kreeg ik de melding dat het helaas niet in orde is en dat ik te veel ga missen, vooral door die week. Ze houden me wel op de back-up lijst mocht er iemand begin 2018 wegvallen.

Ik denk dat ik ga laten weten dat ze mij niet op de back-up lijst moeten zetten. Niet omdat ik niet wil – opnieuw: ik vind het een geweldig project. Wel omdat het te druk is, nu en waarschijnlijk ook in de toekomst. Mijn job evolueert wekelijks, met optie op veel meer trainingen geven in de toekomst. Dat betekent ook meer tijd spenderen aan het uitwerken en inoefenen van die trainingen, bovenop al de andere sociale happenings waarmee onze agenda zich zeer gemakkelijk vult. Familie, vrienden, culturele en andere uitstapjes: ik zeg daar niet graag nee tegen. Dus vrees ik dat het nee wordt voor BEvocal.

Jammer, maar het is niet alsof ik stop met zingen: ik blijf enthousiast actief binnen Musica Nova en hoop nog steeds om ooit met een aantal andere enthousiastelingen een groepje te starten waar we hedendaagsere muziek ten berde kunnen brengen (pop, musical, alles wat zingbaar is ;-)). Gegadigden mogen trouwens hier altijd solliciteren 🙂

Kijk, af en toe moeten er keuzes gemaakt worden en in dit geval is het een leuk project. Terzijde: het zou ook wel wat geld gekost hebben (stemcoaching, weekends en weken met logies en eten, partituren) waarvan ik nu denk ‘hmm, toch blij dat ik die kan bijhouden, die euro’s’.

Standard

Leave a Reply

