Uncategorized

Bullet Journal – huh?

Ik zag hem passeren, een paar maanden geleden bij Lilith: de bullet journal. Eerste reactie: cool, ik wil ook. Tweede reactie: no way dat ik dat volhou en dan ligt er weer ergens een schriftje stof te vergaren. Derde reactie: maar kijk hoe leuk…

Ik heb me ingehouden. Braaf gewacht, verschillende blogs gevolgd die er wél mee bezig waren en zitten uitkijken naar de handleiding die Lilith erover ging uitbrengen. Om dan uiteindelijk drie weken voor die handleiding er zelf toch al mee te beginnen, want ik kan toch al eens proberen zeker?

Ik ben nu een week verder en ik vind het leuk. Uiteraard, want ik ben nog maar een week ver. Je kent dat wel, dat is zoals een nieuw vriendje: alles is nieuw, alles is leuk, alle extra effort is nu nog zonder enig probleem in te zetten. Ik heb een overzicht, ik kan mijn to do’s netjes bekijken (en zien wat al gebeurd is en wat niet – bij mijn gewone to do-lijstjes streep ik door en die verdwijnen nadien, nu weet ik binnen drie weken nog wat ik die dag gedaan heb), ik bekijk of ik braaf ben geweest qua stappen en drinken die week.

Zoals je kan afleiden amuseer ik me momenteel vooral. Ik heb een weekoverzicht, een maandoverzicht, een overzicht voor onze Westkustreis, een overzicht voor mijn verjaardagsfeestje. Ik vind het allemaal terug en heb een duidelijk overzicht, ik kan kijken of er iets klein tussenzit dat ik al wil afvinken of niet, ik heb de tijd én de plaats om rustig extra to do’s te noteren wanneer ze in mijn hoofd springen. I like.

Hoeveel zetten we in dat dat binnen een maand al fel geminderd is? Of misschien net niet. Who knows.

Standard

6 thoughts on “Bullet Journal – huh?

  1. Pingback: As we speak | Wonder-wanderland

  2. Dankje voor je mention! Ik gebruik mijn Bullet Journal nog altijd met veel plezier. Soms plan ik er wekenlang niets in maar als het dan toch weer druk wordt, is dit het eerste waar ik naar grijp om alles in mijn hoofd op een rijtje te krijgen. Als ik wat minder tijd heb, dan teken ik wat minder en gebruik ik hem echt voor het plannen. Leuk dat je ook begonnen bent.

  3. Pingback: Wakker geschud | Wonder-wanderland

  4. Pingback: #projectblogboek 12: Neem een dag lang foto’s van alles wat je doet en maak er een plog van | Wonder-wanderland

Leave a Reply

