General blabla, Het dagelijks overleven, Organiseren kan je leren - levenslang in mijn geval

#projectblogboek 2: mijn bureau

IMG_0879

Hey kijk, een foto! *wuifwuif* Niet mijn natuurlijke habitat, maar kom. Een foto van mijn bureau op het werk zelfs, want een bureau thuis heb ik niet. De wederhelft heeft die wel, al is dat minder bureau en meer verzamelkot/werkkamer. Bon, ik blijf niet on point. Een foto van mijn bureau dus 🙂

Ik werk vrij simpel: het meeste zit in mijn laptop (voorzien door het werk, bedankt lieve werkgever). Daar zit een portaltool in waarin alle calls binnenkomen die via een portal (of website, want zo zit die van ons ineen) gelogd worden door de gebruikers van de programma’s die wij ondersteunen. *fiew* Lange zin. Die calls zijn niet de dringende calls, maar eerder vragen tot verbetering, problemen die niet gigantisch snel opgelost moeten worden, vragen waar de eindgebruiker doorheeft dat die wat tijd gaan kosten voor die opgelost gaan geraken, … Ook het userbeheer van die programma’s zit daar mee in, net zoals het systeem waarmee wij als helpdesk calls loggen wanneer we mensen aan telefoon hebben. Jup, die worden ook gelogd.

Die portaltool geldt dus ook als onze Google: hoe hard je ook probeert, het is onmogelijk om alles te onthouden. Je weet dus wel dat je een bepaald probleem al eens elders hebt gezien of gehoord of opgelost, dus zoek je binnen datzelfde systeem naar trefwoorden die overeenkomen met jouw issue. Het is alleen vaak zaak om door te hebben hoe je moet zoeken in dat systeem (niet simpel, eigenlijk).

Bon, de laptop is vrij cruciaal. Even cruciaal (of misschien net iets minder) is mijn headset: ik zit vaak 4 tot soms zelfs 8 uur per dag met dat ding op mijn hoofd. Zoveel gemakkelijker dan een gewone telefoon, want typen en op een scherm zoeken naar een oplossing of reden van een probleem gaat écht wel veel sneller als je je beide handen vrij hebt.

Die twee grote schermen die je ziet? Ook vrij noodzakelijk en nooit gedacht dat ik dat zou zeggen: ik vond een tweede scherm (naast dat van mijn laptop) al gigantisch veel in het begin, maar ik zou nu niet meer zonder kunnen. Really. ‘t Zal de invloed van het IT-landschap zijn.

Ik werk ook veel met post-its. Thuis probeer ik het af te leren met behulp van een bullet journal, maar op het werk ga ik geen bullet journal bijhouden. Waarom niet? Omdat de meeste dingen (pak 90% van de dingen die ik op post-itjes zet) de dag zelf of zelfs een uur later in de vuilbak terechtkomen wegens opgelost. Of gemeld. Of gecheckt. Bon, je begrijpt het wel. Mijn post-itjes en ik, wij begrijpen elkaar. Op die post-itjes staan niet alleen werkgerelateerde dingen, maar bijvoorbeeld ook dingen die ik tijdens de lunchpauze niet mag vergeten te doen (langs de post gaan, iets gaan kopen, letten op een bepaalde winkel voor een bepaald product) en overzichtjes van wie wat al betaald heeft (ik ben de organisator op het werk voor bijvoorbeeld samenleggen voor een afscheidscadeautje).

Andere cruciale dingen zijn mijn eetschuif (soepjes, chocolade, maïswafels), een schuif met een warme trui in (we zijn net verhuisd en op onze vorige verdieping hadden we het écht ijskoud, zelfs tijdens de zomer), een schuif met allerhande prullaria zoals een nietjesmachine en een perforator en een bakje met stylo’s. En een doosje thee (dat oranje dekseltje), voor alle seizoenen behalve de zomer (tenzij ik verkouden ben; dan ook tijdens de zomer). Je ziet ook nog mijn waterfles (dat turkoois geval links) en mijn Disneybeker (duh, rechts op de foto).

Voilà, mijn bureau!

Ik doe drie jaar na datum van #projectblogboek, geïnspireerd door de inspiratielijstjes voor blogposts die terug te vinden zijn in het eerste blogboek van Kelly (er is ook een vernieuwde versie). 

Standard

Leave a Reply

