emoties, familie, projectblogboek, Projectjes, Relatie

#projectblogboek 27: dag 81 tem 90

  • Mijn babyboek invullen. Iedere week heb ik een herinnering in mijn GSM die mij ertoe aanzet om iets te schrijven voor de baby. Schrijven en ik, wij gaan geweldig goed samen, dus schrijf ik iedere week een briefje. Daar gaat waarschijnlijk al dertig keer hetzelfde hebben ingestaan, maar ik denk/hoop dat het een leuk aandenken wordt. De echo’s worden ermee ingeplakt, ik schrijf over wat ik ervaar op fysiek en mentaal vlak en heb gemerkt dat het mij helpt voorbereiden op D-Day.
  • Lezen. Ik moest een inhaalbeweging doen, want de bibliotheek liet weten dat mijn uitgeleende boeken moesten binnengebracht worden en ik had ze al eens verlengd, dus ze moesten écht wel binnen deze keer. Ik heb dus op 2 dagen een kleine 1000 pagina’s gelezen, wat met momenten een beetje achter mezelf aanhollen was, maar lezen blijft zo’n grote passie dat ik het er wel voor over had 😉
  • Een loodgieter die komt wanneer hij het zegt. Hij stond er zelfs 10 minuten te vroeg. OK, de mens is peperduur (dus we denken nog na over de offerte), maar mijn vertrouwen in het beroep is weer wat opgekrikt.
  • Samen dingen doen. Samen naar IKEA gaan, samen inkopen gaan doen en ons vergapen aan alle opties voor luiers en flessenvoeding, elkaar met momenten wat wanhopig aankijken. Er vooral samen instaan.
  • Dutje doen en verrast worden. Bleek dat ze een baby shower voor mij georganiseerd hadden bij mijn schoonzus en dat ze langer hadden moeten wachten op mij omdat ik per se een dutje wou doen. Aangezien ik de zwangere ben, hebben ze het mij niet kwalijk genomen 😉
  • Mijn bed. Ik was snipverkouden met randje koorts en dan is het bed zo’n zaligheid.
  • Dingen afstrepen van lijstjes.
  • De wederhelft die terug thuis is en mijn broertje dat ik zag omdat hij voetbalde tegen de ploeg van de wederhelft. Altijd grappig om die competitie onderling dan te zien opflakkeren.
  • De wederhelft kookt af en toe, voornamelijk als hij eens zin heeft in iets waar ik eigenlijk niet zo in geïnteresseerd (een pastarecept uit zijn studententijd, bijvoorbeeld). Zalig om dan enkel te moeten zeggen ‘die pot staat daar’ en ‘dat staat in de ijskast’.
  • Het etentje bij de schoonzus was een succes. Leuke familieavonden zijn toch een zaligheid.
Standard

Leave a comment