emoties, General blabla, Het dagelijks overleven, Projectjes, Relatie, Veertig dagen bloggen

Hoe C. aan alle verwachtingen voldoet

In navolging van de onnavolgbare Sofie die alles zo fantastisch-geweldig-goed kan verwoorden op haar blog. Eeuwige dankbaarheid, en mijn visie.

  • Het schoonheidsideaal

Ik heb daar al wel eens over gepost en vrij recent nog wel. Komt erop neer dat ik probeer gelukkig te zijn met wat ik zie, zolang mijn gewichtsbeweging binnen de perken blijft (lees: als ik nieuwe broeken moet beginnen kopen omdat ik niet meer in de oude geraak, dan is er beweging van mijnentwege nodig). Qua kledij heb ik al een tijdje (meer dan een half jaar toch zeker) niks nieuw gekocht, omdat ik eens aan het testen ben hoe lang ik kan gaan tot ik écht nieuwe kleren nodig heb (wanneer de naad loslaat, bijvoorbeeld). Ook goed voor mijn budget, trouwens.

  • Het perfecte huishouden

Persoonlijke bekentenis: ik ben graag bezig met het huishouden. In wezen: administratie, koken, dingen organiseren en regelen (mijn lang leven). Kuisen is niet aan mij besteed, vandaar dat wij een kuisvrouw inschakelen. De wederhelft kan zich ook een pak meer ergeren aan rommel in huis dan ik (lees: hij ruimt achter mij op). Wanneer die er dan een paar dagen niet is, laat ik het aanmodderen en moet ik last minute uiteraard nog een inhaalbeweging doen om hem geen hartaanval te bezorgen. Waarna hij nog meer uiteraard nog iets ontdekt dat ik vergeten ben om weg te doen. Duhuh. Maar dus: ik besteed uit, ik doe zelf, we leven niet op een mesthoop. (Wacht tot daar kinderen bijkomen.)

  • Je werksteentje bijdragen

Wij werken beide fulltime. De wederhelft nog fulltimer dan ik, want die zou maar 40h per week moeten doen en zit eerder aan 60h, vermoed ik. Bon, zijn zaak (en hij krijgt er goed voor betaald), maar we werken dus beide fulltime. Ik droom af en toe van een 4/5de, maar da’s verdere toekomstmuziek voor wanneer we de lotto winnen. Of vanalles uitgewerkt krijgen.

Ik werk zelf ook 40h per week, maar doe geen overuren. Doe ik niet aan mee, want wij krijgen dat niet uitbetaald en qua appreciatie is dat ook eerder zero. Dat betekent dat mijn work-life balance wel vrij goed zit: mijn ochtenden zijn relatief rustig (ik sta te laat op, maar ik kan mij gewoon niet uit bed sleuren) en mijn avonden zijn ook van mij. Allez, van mij: die staan meestal wel vrij druk bezet, maar da’s mijn eigen keuze.

  • De perfecte moeder

Kan ik niet over meespreken. Nog niet, hopelijk. De vrienden en familie zeggen al wel dat ik veel oefen op de wederhelft (die kan zich met momenten heel kinderachtig gedragen).

  • Healthy food on the table

Pluim voor mezelf: ik kook graag en vrij goed. Vrij goed, as in: ik kook Vlaamsche kost, dus niet supergezond (macrobiotisch koken is niet aan mij besteed), maar ik probeer wel in de mate van het mogelijke veel groenten overal in te proppen. Tot meh-momentje van de wederhelft, want zoals gezegd kan die zich nogal kinderachtig gedragen en eet hij liever meer vlees en minder groenten, maar hij eet ze op.

Ons vleesverbruik zou naar beneden kunnen/mogen gaan, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten. Voor mij niet, voor de wederhelft niet, gewoon zo.

  • Being the best framily in the world

We proberen regelmatig af te spreken met onze vrienden. Dat mislukt af en toe wel en er kan al eens wat tijd zitten tussen die afspraken, maar dat heeft te maken met drukke sociale agenda’s langs alle kanten.

Langs familiekant Whatsappen we erop los. We zien mijn schoonzus wekelijks een keer of twee, we doen ons best om één keer per week binnen te springen bij mijn schoonvader, ik zie mijn ouders ook een keer per week (lang leve samen in een koor zingen!). Mijn broer en zussen zie ik niet zo vaak (OK, één van hen zit nu twee maanden in Chili en nadien twee maanden in Canada, da’s een beetje lastig), maar we sturen wel geregeld berichtjes. En ja, natuurlijk zijn er momenten dat ik denk ‘pff, ik moet dringend nog eens binnenspringen bij mijn grootouders’, vooral wanneer je hoort dat er bij iemand anders een grootouder is weggevallen, maar dat is eigen aan iedereen vermoed ik.

 

Het valt mee, waarschijnlijk omdat ik ook vrij vriendelijk ben naar mezelf toe. Ik doe van #teamgoedgenoegisgoedgenoeg

Standard

2 thoughts on “Hoe C. aan alle verwachtingen voldoet

  1. Pingback: #projectblogboek 24: kijk naar je meest populaire blogpost en doe exact het omgekeerde | Wonder-wanderland

Leave a comment